Smartfony Galaxy nie były wodoodporne. Samsung ma zapłacić 9,65 mln dolarów grzywny

Australijski sąd nakazał koncernowi Samsung zapłacenie grzywny w wysokości 9,65 mln dolarów. Jest to kara za to, że firma w swoich reklamach promowała smartfony Galaxy jako w pełni wodoodporne, co okazało się nieprawdą. W wielu wypadkach po zetknięciu ze słoną wodą morską urządzenia przestawały działać, lub funkcjonowały w sposób niewłaściwy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Smartfony Galaxy nie były wodoodporne. Samsung ma zapłacić 9,65 mln dolarów grzywny

Sprawa reklam Samsunga emitowanych przez australijski oddział koncernu sięga 2019 r. Australian Competition and Consumer Commission (ACCC), czyli australijski urząd do spraw ochrony konkurencji i konsumentów rozpoczął wówczas dochodzenie mające wyjaśnić, czy Samsung nie wprowadzał w swoich kampaniach reklamowych użytkowników w błąd.

Wina i kara

ACCC twierdził, że w swoich spotach reklamowych, billboardach i innych materiałach reklamowych Samsung sugerował, że smartfony z serii Galaxy mogą być swobodnie używane w trakcie kąpieli w basenie lub podczas uprawiania surfingu w oceanie.

Zdaniem australijskiego regulatora wspomniane reklamy mogły narażać użytkowników na straty. Chodziło bowiem o to, że podawane przez Samsunga wysokie normy wodoodporności (IP67 oraz IP68) dotyczą jedynie ochrony urządzeń w słodkiej wodzie. Nie muszą jednak gwarantować bezpieczeństwa sprzętu w wodzie morskiej, z którą w większości mają do czynienia Australijczycy korzystający z kąpieli czy surfujący w oceanie.

Ostatecznie sprawa trafiła przed australijski wymiar sprawiedliwości. Teraz zaś sąd nakazał lokalnej jednostce Samsunga zapłacenie 14 mln dol. australijskich (9,65 mln USD) kary za dziewięć wprowadzających w błąd reklam dotyczących wodoodporności niektórych smartfonów.

Samsung Australia przyznał się do wprowadzania w błąd nabywców niektórych swoich telefonów Galaxy co do poziomu wodoodporności, jak stwierdziła ACCC. Samsung zapewnił w swoim oświadczeniu, że problem ten nie występuje w jego nowszych, obecnych modelach.

Regulator zaznaczył, że między marcem 2016 r. a październikiem 2018 r. firma prowadziła reklamy w sklepach i mediach społecznościowych, które twierdziły, że telefony mogą być używane w wodzie morskiej.

ACCC otrzymała jednak setki skarg od użytkowników, którzy twierdzili, że smartfony nie działały prawidłowo lub nawet całkowicie przestały działać po zetknięciu z wodą morską.

- Reklamy te promowały ważną cechę telefonów Galaxy. Wielu konsumentów, którzy kupili telefon, mogło być narażonych na wprowadzający w błąd przekaz, zanim podjęli decyzję o zakupie nowego urządzenia – zaznaczyła w komunikacie przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"