Za taki spadek obarczono winą pogorszenie koniunktury na rynkach chipów pamięci oraz zwalniającą sprzedaż w segmencie produktów konsumenckich. Zysk operacyjny działu półprzewodników zamknął się kwotą 3,85 bln wonów (niemal 1 bln KRW mniej niż oczekiwano).
Dział Mobile Communications odnotował spadek zysku kwartał do kwartału ze względu na słabszą sprzedaż i wyższe wydatki marketingowe. Jednak wyniki – jak podkreślono w komunikacie - były zgodne z wynikami osiągniętymi rok wcześniej. Dział Networks odnotował wzrost zysków, a to dzięki ekspansji usług 5G w Korei i wdrażaniu 4G / 5G na całym świecie.

Z raportu wynika, że dobrze radził sobie też segment wyświetlaczy, który odnotował 9,96 bln KRW skonsolidowanych przychodów i 1,75 bln KRW zysku operacyjnego w czwartym kwartale. Wszystko dzięki temu, że firma (jak i całą branża) notuje ożywienie popytu na smartfony i telewizory w drugiej połowie 2020 roku.
Samsung ostrzegł, że w bieżącym kwartale jego zysk może znowu spaść, a to z racji pogorszenia koniunktury na rynku chipów pamięci i wyświetlaczy i przez wahania kursów walut. - Wyzwania jakie stawia pandemia Covid-19 nie zmieniają się, wysiłki całej firmy, mające na celu zapewnienie stabilnych dostaw produktów i usług na całym świecie, pomogły Samsungowi w czwartym kwartale. Zysk – liczony rok do roku - wzrósł o 26,4 procent - podkreślono w komunikacie.
Z raportu AdAge World's Largest Adevertisers, opublikowanego w grudniu 2020 roku wynika, że Samsung Electronics zajmuje czwarte miejsce na liście największych światowych reklamodawców. Samsung sprzedał też globalnie najwięcej smartfonów w III kwartale ub. roku - 80,8 mln, przy wzroście sprzedaży rok do roku o 2,2 proc.











