Seniorzy lubią blogi

Wykorzystanie narzędzi web 2.0. w komunikacji skierowanej do Silver Group – konieczność chwili, czy najbliższa przyszłości?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Blog to coraz powszechniejsze narzędzie komunikacji korporacyjnej

i marketingowej. Czy blogi mogą stanowić narzędzie służące do budowania każdej marki we wszystkich grupach konsumenckich? Emporia z powodzeniem prowadzi dialog z Silver Group z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań.

Seniorzy kojarzą się nam z osobami, które nie są zaznajomione z nowinkami technologicznymi. Ale czy tak rzeczywiście jest? Dojrzali internauci stanowią ciągle powiększająca się grupę wśród użytkowników internetu. W sieci szukają informacji, ale wykorzystują ją również do komunikacji z rodziną.

Dla aktywnych seniorów powstają serwisy internetowe, na których znajdują się artykuły

z różnych dziedzin. Przedstawiciele Silver Group nie tylko szukają w sieci ciekawych tematów. Sami również chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Idealnym narzędziem do takiej komunikacji jest blog.

Firma emporia wykorzystała te tendencje i uruchomiła swojej ambasadorce, Jadwidze Ślawskiej-Szalewicz, stronę www.okiemjadwigi.pl. Założeniem było powstanie miejsca tworzonego przez seniorów dla seniorów. Pani Jadwiga samodzielnie prowadzi bloga i jest

w pełni odpowiedzialna za wszystkie treści zamieszczane na stronie. Autorka dzieli się wspomnieniami ze swoich licznych podróży, przypomina sylwetki znanych sportowców, artystów i działaczy, których miała okazję poznać. Największą popularnością cieszą się jednak przepisy kulinarne.

Głównym celem bloga jest pokazanie, że osoby dojrzałe, mogą aktywnie spędzać czas na emeryturze i że technologia nie jest przywilejem zarezerwowanym wyłącznie dla młodzieży.

Tak jak w każdym wypadku, to czy blog może służyć jako narzędzie do budowania marki, zależy od jakości materiału. Pani Jadwiga tworzy treści, które są bliskie grupie docelowej firmy emporia. Wpisy związane z produktami mają charakter bardzo subtelny i pojawiają się sporadycznie, np. w kontekście imprez dla Seniorów, w których emporia bierze udział. Zarówno autorce jak i firmie, zależy na wiarygodności, dlatego na blogu jest informacja o tym, że pani Jadwiga jest ambasadorką marki.

Blog jako nowoczesny instrument komunikacji z konsumentami jest szybki i dobrze ukierunkowany, ponieważ trafia do tej kategorii odbiorców, na której zależy autorowi.

W przypadku www.okiemjadwigi.pl mamy do czynienia z blogiem przedstawiciela firmy, który nie promuje marki artykułami promocyjnymi, ale swoją osobą wspiera pewne postawy społeczne. Pani Jadwigi jest przykładem wszystkich wartości jakie wspiera emporia: aktywność, zaangażowanie, ciekawość świata. Całym swoim doświadczeniem potwierdza, że seniorzy nie muszą i nie powinni być cyfrowymi imigrantami.

Blog to bardzo ciekawe narzędzie marketingowe, które spełnia przede wszystkim cele wizerunkowe. Oprócz wykorzystania go w działaniach marketingowych może posłużyć, jako wstępny elemente budowania wirtualnej społeczności wokół danego tematu czy marki.

Informacje o firmie emporia:

Emporia Telecom to założona w 1991 roku prywatna firma, która opracowuje, produkuje i sprzedaje telefony komórkowe dla konsumentów w wieku 60 lat i powyżej. Emporia Telecom jest synonimem prostej komunikacji bez barier. Zamiast natłoku funkcji klienci zyskują łatwiejsze kontakty z bliskimi. Dział badań i rozwoju emporia, zatrudniający jedną trzecią ze 100-osobowego personelu firmy, wykorzystuje technologię do uproszczenia skomplikowanych procesów, aby komunikacja była przystępna dla każdego. Wszystko to wyłącznie po to, by zaspokoić potrzeby pokolenia seniorów. Emporia Telecom, austriacka firma z siedzibą w Linz, to globalny lider rynkowy i technologiczny w segmencie telefonów komórkowych dla starszych osób. Produkty emporia dostępne są już w niemal 30 krajach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu