Wśród stron internetowych tytułów prasowych wydawanych przez Ringier Axel Springer Polska zdecydowanie najpopularniejszy jest Fakt.pl. W grudniu ub.r. odwiedziło go 4,18 mln internautów (real users), którzy wykonali 114,19 mln odsłon krajowych (w tym 26,72 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 19 minut i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl zanotował wielokrotnie więcej odsłon krajowych od stron pozostałych pism RASP - drugi pod tym względem serwis „Przeglądu Sportowego” miał ich prawie cztery razy mniej. W liczbie użytkowników Fakt.pl wyprzedził Komputerświat.pl o 1,28 mln (czyli o 44,3 proc.), natomiast dłuższy średni czas korzystania przez każdego odwiedzającego zanotował Auto-świat.pl (25:23 minuty), a niewiele krótszy - Przeglądsportowy.pl (17:52 minuty).

Dodajmy, że Fakt.pl w ostatnich miesiącach stał się piątym pod względem liczby użytkowników portalem ogólnotematycznym (po Onecie, WP.pl, Gazeta.pl i Interii), wyprzedzając o2.pl (zobacz szczegółowe dane).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-grudniu-2014-roku ##
Serwis „Przeglądu Sportowego” miał co prawda prawie dwa razy mniej użytkowników niż strona „Komputer Świata” (1,5 mln wobec 2,9 mln) i o 475 tys. mniej niż witryna „Newsweeka”, za to zanotował 29,05 mln odsłon krajowych, czyli niewiele mniej niż Komputerswiat.pl i Newsweek.pl łącznie. Ponadto przeciętny użytkownik spędził na nim prawie dwa razy więcej czasu niż na Newsweek.pl i prawie trzy razy więcej niż na Komputerswiat.pl.
W skali roku wszystkie serwisy zanotowały duże wzrosty w każdej z analizowanych statystyk. Wyjątkiem jest średni czas spędzany przez każdego użytkownika na Przegladsportowy.pl, który zmalał o 1:37 minuty (czyli o 8,3 proc.).

Fakt.pl zyskał w skali roku 1,39 mln użytkowników i 49,92 mln odsłon krajowych (to 49,9 i 77,7 proc. w górę), a przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego zwiększył się o 5:40 minuty (czyli o 42,1 proc.). Komputerświat.pl zanotował natomiast o 358,5 tys. użytkowników, 3,4 mln odsłon krajowych i 2:02 minuty przypadające na użytkownika więcej (to o 14,1, 24,8 i 45,7 proc. w górę).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-i-rasp-z-nk-pl-wyprzedzaja-grupe-wirtualna-polska-ale-tylko-w-liczbie-uzytkownikow ##
Procentowo jeszcze więcej zyskały strony zajmujące w zestawieniu dalsze miejsca. W przypadku serwisu „Newsweeka” liczba użytkowników zwiększyła się o 1,06 mln (czyli o 117,4 proc.), liczba odsłon krajowych - o 7,28 mln (o 141,6 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika - o 2:56 minuty (o 44,3 proc.), natomiast w przypadku witryny „Przeglądu Sportowego” liczba użytkowników - o 1,12 mln (czyli aż o 297 proc.), a odsłon - o 20,61 mln (o 244 proc.).

Forbes.pl zyskał w skali roku 693,4 tys. użytkowników, 6,21 mln odsłon krajowych i 1:45 minuty przypadające na użytkownika (to wzrosty o 155,2, 250 i 29,7 proc.), Auto-świat.pl - 645,3 tys. użytkowników, 10,4 mln odsłon i aż 18:40 minuty na użytkownika (to 143,8, 310,6 i 278 proc. w górę), a Topgear.com.pl - 216,9 tys. użytkowników, 3,48 mln odsłon i 3:10 minuty na użytkownika (134,3, 299,3 i 187,2 proc. w górę).
W sumie liczba użytkowników tych siedmiu serwisów (bez uwzględnienia współodwiedzalności) zwiększyła się w ciągu roku z 7,67 do 13,16 mln (czyli o 71,6 proc.), a liczba odsłon krajowych - z 98,6 do 199,9 mln (a więc o 102,8 proc.).
Z czego wynikają tak duże wzrosty? Przez ostatnie półtora roku zacieśniła się współpraca między Ringier Axel Springer Polska a Grupą Onet.pl (którą Ringer Axel Springer Media przejął od Grupy TVN prawie trzy lata temu). W połowie ub.r. powołano wspólne kierownictwo RASP i Grupy Onet (więcej na ten temat), a wspólne biuro sprzedaży Media Impact Polska działa od początku ub.r.

Konsolidacja przebiega też w różnych obszarach pionów redakcyjnych obu wydawców. Jesienią 2013 roku uruchomiono wspólny newsroom sportowy na czele z Michałem Polem i Przemysławem Rudzkim, który obsługuje dział sportowy dziennika „Fakt”, wydanie papierowe i serwis internetowy „Przeglądu Sportowego” oraz związane z tym tytułem magazyny „Tempo” (wcześniej „Tygodnik Przeglądu Sportowego”) i „Mecz”, współpracując blisko z redakcją sportową Onetu. Z kolei w połowie ub.r. połączono zespoły moderatorów przeglądających komentarze w serwisach RASP i Grupy Onet.pl (więcej o tym).
Zacieśnienie współpracy z Grupą Onet.pl pozwala serwisom tytułów prasowych RASP korzystać z możliwości zasięgowych portalu Onet.pl (który w grudniu ub.r. miał 13,65 mln użytkowników i 2,67 mld odsłon krajowych, podczas gdy wszystkie strony Grupy Onet - RASP zanotowały 15,56 mln użytkowników i 3,05 mld odsłon krajowych). Linki kierujące do serwisów RASP regularnie pojawiają się na stronie głównej Onetu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-glowne-wp-pl-wyprzedzila-onet-interia-przed-o2-pl-i-gazeta-pl ##
Dodajmy, że podobną strategię realizuje Grupa Wirtualna Polska, powstała przed rokiem po przejęciu Wirtualnej Polski przez Grupę o2. Po tym jak linki do ich tekstów oraz pochodzące z nich materiały wideo zaczęły pojawiać się na stronie głównej WP.pl, mocno wzrosła odwiedzalność stron Biztok.pl i Sportowefakty.pl (więcej o tym) oraz Pudelek.tv i Kafeteria.tv (zobacz szczegóły). Wszystkie te serwisy, oprócz przejętych w połowie ub.r. Sportowychfaktów.pl, należały wcześniej do Grupy o2.











