Serwisy tygodników opinii: „Newsweek” śrubuje rekord, „Polityka” wyprzedziła „Wprost”

W styczniu br. serwis „Newsweeka” osiągnął rekordowe dla niego 2,75 mln użytkowników i 25,4 mln odsłon. Witryna „Polityki” po sporym wzroście wyprzedziła Wprost.pl, który podobnie jak serwis „Gazety Polskiej” zanotował duży spadek.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według wyników Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. Newsweek.pl odwiedziło 2,75 mln użytkowników, którzy wykonali 25,38 mln odsłon (w tym 4,29 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z serwisu średnio przez 10 minut i 7 sekund.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn pozostałych tygodników opinii, nad którymi ma tę przewagę, że jego treści są promowane na stronie głównej jednego z najpopularniejszych portali horyzontalnych - Onetu (tak jak „Newsweek” należącego do Grupy Ringier Axel Springer). M.in. z tego względu duże wzrosty odwiedzalności w ub.r. osiągnęły witryny innych tytułów prasowych RASP, co analizowaliśmy już dwa miesiące temu (zobacz szczegóły).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-lutym-2015-roku ##

Witryna „Polityki” w styczniu br. zanotowała 615,4 tys. użytkowników, 8,52 mln odsłon i 8:54 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika, a serwis „Wprost” - 490,5 tys. użytkowników (ten drugi nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, więc dostępne są tylko dane o liczbie użytkowników i zasięgu procentowym). Strona „Gościa Niedzielnego” miała 277 tys. odwiedzających, 4,85 mln odsłon i 10:26 minuty średniego czasu korzystania.

„Tygodnik Powszechny” na początku stycznia zawiesił prowadzenie swojego serwisu w ramach portalu Onet.pl i uruchomił w pełni niezależną stronę Tygodnikpowszechny.pl. W ciągu miesiąca obie witryny zanotowały w sumie 138,9 tys. użytkowników. Natomiast serwis „Gazety Polskiej” odwiedziło 123,5 tys. internautów.

Tygodniki opinii nie udostępniają w swoich serwisach internetowych całych artykułów z wydań papierowych (robią tak jedynie niektóre tytuły z nielicznymi tekstami), natomiast mocno promują poszczególne wydania i teksty, zamieszczając ich zapowiedzi i fragmenty. Ponadto dziennikarze piszą do serwisów dodatkowe komentarze, na niektórych stronach (przede wszystkim „Newsweeka”, „Polityki” i „Wprost”) wyodrębnione w formie blogów. Na witrynach „Newsweeka”, „Wprost”  i „Gościa Niedzielnego” publikowanych jest również dużo newsów i dłuższe teksty przygotowywane przez internetowe zespoły redakcyjne.

W zestawieniu nie ma stron tygodników „W Sieci” i „Do Rzeczy”, ponieważ odwiedziło je niewystarczająco dużo uczestników Megapanelu (mniej niż 45 z ponad 10 tys.), żeby ich statystyki mogły zostać oszacowane. Przy czym serwis „W Sieci” jest blisko związany z wPolityce.pl, które w styczniu odwiedziło 784,9 tys. internautów. Z kolei Niezalezna.pl - współpracująca zarówno z „Gazetą Polską”, jak i „Gazetą Polską Codziennie” - miała 656,6 tys. użytkowników.

W skali roku odwiedzalność serwisu „Newsweeka” mniej więcej potroiła się: liczba użytkowników wzrosła o 1,65 mln (czyli o 150,7 proc.), a liczba odsłon - o 16,92 mln (200 proc. w górę). Średni czas spędzany na stronie przez odwiedzającego zmalał nieznacznie - o 39 sekund (czyli 6 proc.).

Z kolei Polityka.pl zyskała 202,6 tys. użytkowników i 4,31 mln odsłon (to 49,1 i 102,4 proc. w górę), przy prawie identycznym średnim czasie korzystania przez odwiedzającego. Serwis wyprzedził stronę „Wprost”, która straciła rok do roku 244,8 tys. użytkowników (to spadek o 33,3 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gosc-niedzielny-na-czele-tygodnikow-opinii-gazeta-polska-i-do-rzeczy-dalej-mocno-traca ##

Witryna „Gościa Niedzielnego” notuje stabilne wyniki - miała w styczniu br. o 31,2 tys. użytkowników i milion odsłon więcej niż rok wcześniej (to 12,7 i 26,2 proc. w górę), przy nieznacznie krótszym (o 12 sekund, czyli 1,9 proc.) średnim czasie korzystania przez użytkowników.

„Tygodnik Powszechny” w nowym serwisie zanotował prawie cztery razy mniej użytkowników niż w poprzednim rok wcześniej. Natomiast strona „Gazety Polskiej” straciła w skali roku 68,6 tys. użytkowników (to 35,8 proc. w dół).

Newsweek.pl skokowy wzrost liczby użytkowników osiągnął w połowie ub.r. - w maju miał ich 1,18 mln, a w czerwcu już 1,93 mln. W dalszych miesiącach odwiedzało go po ok. 2 mln internautów, a w styczniu br. ich liczba podskoczyła do 2,75 mln.

Serwis „Polityki” przez cały rok notował stabilnie rosnące wyniki - w pierwszym półroczu miał po 336-413 tys. użytkowników miesięcznie, a w drugim po 406-504 tys. Dzięki temu w grudniu ub.r. po raz pierwszy wyprzedził witrynę „Wprost”, która zdecydowanie najwyższą odwiedzalność osiągnęła w czerwcu ub.r., gdy tygodnik ujawnił nagrania podsłuchanych rozmów czołowych polityków, co wywołało burzę polityczną, a także kontrowersyjną interwencję ABW i prokuratury w redakcji pisma.

Liczba użytkowników czołowych serwisów tygodników opinii

|

Create infographics

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów