Ankieterem "Smaku Jakości" może stać się każdy klient zarejestrowany w bazie danych Sfinksa i zaproszony przez spółkę do udziału w badaniu. Opinie zbierane są przy użyciu specjalnej aplikacji internetowej, w której przy okazji przekazania ankiety klientowi przyznawane są punkty. Te - w ramach systemu lojalnościowego - można wymieniać na nagrody.
Uruchomienie programu poprzedziło kilkumiesięczne badanie pilotażowe, dzięki któremu Sfinks pozyskał bazę blisko tysiąca ankieterów.
Program "Smak Jakości" prowadzony będzie w kwartalnych edycjach, z których pierwsza potrwa do końca 2011 r. Zaproszeni do udziału w badaniu klienci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, którzy chcą przystąpić do programu, powinni zarejestrować się w aplikacji dostępnej przez internet. W ciągu dwóch dni po wizycie w wybranej przez siebie restauracji goście ponownie logują się w systemie, gdzie wypełniają ankietę dotyczącą m.in. jakości obsługi, smaku i dostępności dań, czystości, wystroju i klimatu restauracji czy obowiązującej oferty promocyjnej. Każdy z uczestników programu może wypełnić dowolną liczbę ankiet.

Przystępując do programu i przekazując ankiety klienci otrzymują punkty za każdy zrealizowany w restauracji paragon. Wśród nagród przewidzianych w pierwszej edycji programu znajdują się zaproszenia i bony podarunkowe do restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło oraz nagrody rzeczowe, takie jak np. kamery cyfrowe, konsole do gier, iPody, sprzęt AGD i RTV czy urządzenia do fitness. Dla najbardziej aktywnych uczestników programu przewidziane są atrakcje o charakterze eventowym, m.in. bony SPA & Travel lub lot balonem. Oferta nagród będzie zmieniać się w kolejnych edycjach programu.
"Smak Jakości" jest autorskim rozwiązaniem opracowanym przez dział marketingu Sfinks Polska. Spółka jest także twórcą aplikacji dedykowanej do obsługi programu i systemu lojalnościowego. W promocji programu poprzez działania public relations Sfinksa wspiera agencja Practum Consulting.











