Sieć zapewnia miliony na kampanię

Sponsorzy amerykańskich kandydatów do prezydenckiego fotela hojność okazują także w sieci.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Internet okazuje się skutecznym narzędziem w nabierającej tempa amerykańskiej kampanii wyborczej. Sieć jest nie tylko miejscem w którym kandydaci mogą poszukiwać kolejnych zwolenników dla swoich programów, ale i sposobem na zarabianie na samą kampanię. Okazuje się, że w pierwszym kwartale roku demokratyczny ciemnoskóry kandydat Barack Obama zdołał uzbierać dzięki sieci 6,9 mln dolarów. To znaczna część ze zgromadzonych przez niego w pierwszym kwartale 25 mln dolarów. Niemal 7 mln dolarów pozwoliło objąć Obamie prowadzenie wśród kandydatów, których fundusze zdecydowali się podreperować internauci.

Także inni demokratyczni kandydaci korzystali dzięki sieci. Hillary Clinton, która w sumie zebrała w pierwszym kwartale najwięcej z nich, bo aż 26 mln dolarów, z sieci otrzymała wsparcie o wysokości 4,2 mln. John Edwards z kolei zebrał 14 mln dolarów, z których 3,3 mln pochodziło z internetu.

Republikańscy główni kandydacie odmiennie od przedstawicieli strony demokratycznej nie prezentują szczegółowych danych na temat uzyskanego przez nich dofinansowania płynącego z sieci.

Źródło: BetaNews - pclab.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"