Dzięki Samsung Pay można płacić zbliżeniowo smartfonami i smartwatchami z użyciem kart debetowych i kredytowych dodanych wcześniej do aplikacji Samsung Wallet. Usługa działa we wszystkich terminalach obsługujących płatności zbliżeniowe (NFC).
Aplikacja Samsung Wallet umożliwia też przechowywanie biletów lotniczych, kart lojalnościowych i kluczy cyfrowych (np. do samochodu czy domu).
– Polska jest jednym z najbardziej zaawansowanych cyfrowo rynków w Europie, jeśli chodzi o adopcję płatności bezgotówkowych. Wprowadzenie Samsung Pay to naturalny krok, by zaoferować naszym użytkownikom kompleksowe, bezpieczne i wygodne płatności. Wierzymy, że zwiększy to wygodę codziennych transakcji klientów oraz umocni pozycję Samsung na dynamicznie rosnącym rynku płatności cyfrowych w Polsce – podkreśla w komunikacie prasowym Marcin Garbarczyk, VP head of mobile experience w Samsung Electronics Polska.

Jak płacić z Samsung Pay
Usługa Samsung Pay jest dostępna w wielu modelach smartfonów Samsung: od tych flagowych, z serii Galaxy S i Z, po wybrane telefony z serii A. Warunkiem jest posiadanie przez smartfon modułu zbliżeniowego NFC i zaktualizowanego oprogramowania (One UI).
W przypadku smartwatchy Samsung Pay działa na nowszych modelach z rodziny Galaxy Watch, obsługujących aplikację Samsung Wallet. Każdy smartfon i smartwatch na potrzeby usługi musi mieć system w wersji minimum 11.
Po uruchomieniu Samsung Wallet należy zalogować się na konto Samsung, a następnie dodać swoją kartę płatniczą, postępując zgodnie z instrukcjami, wpisując dane karty lub skanując ją aparatem, a potem przechodząc proces weryfikacji (np. kodem SMS otrzymanym z banku).

Aplikacja Samsung Wallet jest dostępna w Galaxy Store i Google Play.
Płatności Samsung Pay: zabezpieczenia i szyfrowanie
Samsung podkreśla, że jego system płatności w aplikacji Samsung Wallet korzysta z zaawansowanej platformy zabezpieczeń Samsung Knox, zapewniającej ochronę danych na wielu poziomach: od sprzętu po oprogramowanie.

W zakresie bezpieczeństwa sprzętowego elementy takie jak czytnik linii papilarnych, ekran dotykowy czy moduły wyświetlania działają w ramach izolowanego środowiska TEE (Trusted Execution Environment). Działają też dodatkowe mechanizmy, takie jak Trusted Boot, Secure Boot i ochrona jądra systemu w czasie rzeczywistym.
Wszystkie transakcje są chronione technologią end-to-end encryption, co oznacza, że dane są szyfrowane w całej ścieżce komunikacji między urządzeniem a bankiem i są przechowywane wyłącznie na urządzeniu użytkownika, a nie na zewnętrznych serwerach. Dlatego nawet w przypadku przechwycenia transmisji nie można ich odszyfrować.
W razie zagubienia telefonu użytkownik może zdalnie zablokować lub usunąć Samsung Wallet za pośrednictwem usługi Smart Things Find.











