Snapchat planuje wprowadzenie algorytmu zamiast układu chronologicznego

Według nieoficjalnych informacji serwis Snapchat chce zastąpić chronologiczny sposobu wyświetlania treści specjalnym algorytmem. Decydować będą zainteresowania użytkownika i popularność postów, Snapchat uzyska też większą kontrolę nad materiałami widocznymi dla użytkowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Snapchat planuje wprowadzenie algorytmu zamiast układu chronologicznego

O tym, że Snapchat zamierza zmodyfikować zasady swojego funkcjonowania poinformował serwis Digiday opierając się na własnych źródłach w serwisie.

Chronologia w odstawce

Według zdobytych przez Digiday informacji (których nie potwierdził Snapchat) serwis zamierza wprowadzić algorytm, który będzie decydował o tym jakie treści zobaczą użytkownicy na swoich kontach. Obecnie o materiałach pojawiających się w głównym oknie decyduje chronologia ich publikacji.

O zmianach, które mają nastąpić wkrótce (na razie nie wiadomo dokładnie kiedy) zostali już powiadomieni niektórzy wydawcy i marki, z którymi Snapchat konsultował planowane zmiany. Według nowego projektu chronologię pojawiania się treści mają zastąpić takie czynniki jak zainteresowania użytkownika konkretnego profilu oraz stopień zaangażowania społeczności Snapchata w te czy inne wpisy.

- To przypomina podobne rozwiązanie jak na Facebooku - zdradza anonimowo w rozmowie z Digiday jeden z wydawców. - Oczywiście każdy może opublikować w serwisie swoje treści, ale to Snapchat w gruncie rzeczy zdecyduje które z nich będą miały większy, a które mniejszy zasięg wśród odbiorców.

Snapchat jak Facebook, Instagram i Twitter

Jeśli plany zastąpienia chronologii w wyświetlaniu treści algorytmem potwierdzą się w wypadku Snapchata będzie to oznaczało, że dołączy on do grona innych największych serwisów społecznościowych stosujących tę metodę selekcjonowania materiałów.

Wcześniej w br. o wprowadzeniu algorytmu zdecydował Twitter, przy czym w tym serwisie na razie można tę opcję wyłączyć. Niemal w tym samym czasie co Twitter algorytm w prezentacji treści pojawił się na Instagramie. Z kolei na Facebooku algorytm funkcjonuje już od dłuższego czasu, przy czym serwis co pewien czas zmienia go, dodając nowe parametry decydujące o doborze treści w newsfeedzie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?