Kwietniowe wyniki Megapanelu były opracowywane w oparciu o zmodyfikowaną metodologię, która spowodowała spadek liczby odsłon - zarówno mobilnych, jak i stacjonarnych. I tak strony WP i Orange zanotowały 9,3 mln odsłon mniej na urządzeniach mobilnych niż w marcu, a witryny Onetu - 5,6 mln mniej. Grupa Allegro miała 17,5 mln odsłon mniej niż Grupa Allegro miesiąc wcześniej, a Grupa Interia - 6 mln mniej.
Największy spadek zanotowała Grupa Gazeta.pl, która straciła w skali miesiąca 36,7 mln odsłon mobilnych. Wynika to z faktu, że do jej wyników przestał być doliczany ruch z serwisów Photoblog.pl, Sfd.pl i Goldenline.pl. Tymczasem tylko ten pierwszy miał w kwietniu 24,1 mln odsłon mobilnych.

Sam portal WP.pl zanotował na urządzeniach mobilnych 8 mln odsłon mobilnych mniej niż miesiąc wcześniej, a Onet.pl - 5 mln mniej. Natomiast Allegro.pl straciło w skali miesiąca aż 30 mln odsłon.
Spadki odsłon mobilnych, ale mniejsze, zanotowały też Interia.pl (2 mln), Fotka.pl (2,5 mln), Gazeta.pl (1,7 mln) i Photoblog.pl (2,9 mln).











