Spotify ma już 600 mln użytkowników. 17 proc. więcej z subskrypcji

W zeszłym kwartale platforma Spotify zwiększyła przychody o 16 proc. do 3,67 mld euro, a przy dużo słabym wzroście kosztów jej strata operacyjna zmalała z 231 do 75 mln euro. Przekroczyła poziom 600 mln użytkowników, z których 236 mln korzysta z płatnej oferty, zapewniając firmie zdecydowaną większość wpływów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Spotify ma już 600 mln użytkowników. 17 proc. więcej z subskrypcji
Nowy ekran Spotify, fot. Spotify.com

Liczba internautów korzystających ze Spotify przynajmniej raz w miesiącu zwiększyła się w ub.r. o 23 proc. do 602 mln. Liczba subskrybentów wzrosła z 205 do 236 mln, a użytkowników darmowej opcji - z 295 do 379 mln. Tylko w zeszłym kwartale platforma zyskała netto 28 mln użytkowników, w tym 10 mln tych płacących za subskrypcje.

236 mln subskrybentów Spotify

Spotify zyskuje użytkowników przede wszystkim poza Europą oraz Ameryką Północną, Środkową i Południową. Udział odwiedzających z tych regionów zwiększył się przez rok z 16 do 32 proc.

grafika

Natomiast wśród płacących użytkowników prawie 40 proc. stanowią ci z Europy (w zeszłym kwartale było to 38 proc., o 1 pkt proc. mniej niż przed rokiem). Udział subskrybentów z USA i Kanady zmalał z 29 do 27 proc., tych z Ameryki Środkowej i Południowej wzrósł z 20 do 22 proc., a tych z Afryki, Azji i regionu Pacyfiku - z 10 do 13 proc.

W strukturze przychodów Spotify subskrypcje znaczą coraz więcej. W zeszłym kwartale ich sprzedaż przyniosła 3,17 mld euro, o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe zwiększyły się o 12 proc. do 501 mln euro.

Spotify dalej ze stratą

Firma poniosła 1,05 mld euro kosztów operacyjnych, tylko o 2 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na badania i rozwój zmniejszono z 468 do 415 mln euro.

Dzięki temu rentowność Spotify, choć nadal ujemna, poprawiła się: strata operacyjna zmalała z 231 do 75 mln euro przy wzroście wolnych przepływów pieniężnych z -73 do 396 mln euro. Spółka byłaby już na plusie operacyjnym, gdyby nie 143 mln euro kosztów zwolnień i optymalizacji w zakresie powierzchni biurowych. W grudniu koncern zapowiedział, że pożegna się z 1,5 tys. osób, czyli 17 proc. swoich pracowników. https://www.wirtualnemedia.pl/spotify-zwolnienia-jak-zrezygnowac,7169458591152257a

grafika

W całym ub.r. Spotify przy wzroście przychodów o 13 proc. do 13,25 mld euro ograniczyła stratę operacyjną z 659 do 446 mln euro. Natomiast wskutek spadku wpływów finansowych z 421 do 161 mln euro i wzrostu kosztów finansowych ze 132 do 220 mln strata netto spółki pogłębiła się z 430 do 532 mln euro.

Spotify spodziewa się, że w bieżącym kwartale zyska 16 mln comiesięcznych użytkowników i 3 mln subskrybentów netto. Jej przychody mają sięgnąć 3,6 mld euro (o 2,5 proc. obniżą je niekorzystne zmiany kursów walutowych), marża brutto - 26,4 proc., a zysk operacyjny - 180 mln euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online