Liczba subskrybentów Spotify wzrosła w trzecim kwartale rok do roku o 12 proc. do poziomu 281 mln. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie zwiększyła się o 11 proc. rok do roku - do 713 mln.
Spotify informuje o wynikach
Całkowite przychody wzrosły o 12 proc. rok do roku, osiągając 4,3 mld euro. Marża brutto poprawiła się o 56 pkt bazowych rok do roku, do poziomu 31,6 proc. Dochód operacyjny wyniósł 582 mln euro.
Czytaj także: Netflix i Spotify zaczynają współpracę
Daniel Ek, założyciel i dyrektor generalny Spotify, przekazał mediom: "Biznes ma się dobrze. Działamy szybciej niż kiedykolwiek. Dysponujemy narzędziami, których potrzebujemy - polityką cenową, innowacjami produktowymi, dźwignią operacyjną, a wkrótce także poprawą w segmencie reklam - aby zapewnić zarówno wzrost przychodów, jak i ekspansję zysków."

– Wszystko sprowadza się do podstawowych wskaźników użytkowników, a tu jesteśmy w świetnej formie: 700 milionów użytkowników, którzy stale wracają, zaangażowanie na rekordowym poziomie. Budujemy Spotify z myślą o długoterminowej przyszłości – dodał.
W trzecim kwartale Spotify wprowadziło szereg nowych funkcji i aktualizacji, które zwiększają wartość zarówno dla użytkowników darmowych, jak i premium - w tym ulepszoną wersję darmowego planu, narzędzia do miksowania playlist, bezstratną jakość dźwięku, integrację z Chatem GPT czy funkcję wiadomości.










