Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych tabloidu „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w 2012 roku wyniosła 369 822 egz. W porównaniu do 2011 roku zmniejszyła się ona o 5 proc. (najmniejszy spadek w zestawieniu). W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 159 523 egz., notując jednak spadek o 7,32 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 158 673 egz., po spadku o 13,62 proc.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła aż 99,15 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,23 proc.

Czwarta lokata w zestawieniu należała do „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych w analizowanym okresie wyniosła 42 273 egz. (spadek o 9,25 proc.).
Ciekawie jest też w dalszej części rankingu. Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej sprzedaż w kioskach w 2012 roku wynosiła 27 721 egz. (spadek o 11,29 proc.) i stanowiła aż 98,75 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Kierowana przez Tomasza Sakiewicza i ukazująca się dopiero od września 2011 roku gazeta miała w tej kategorii wyższy wynik niż Rzeczpospolita” (Presspublica) oraz „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
W ubiegłym roku w kioskach „Rzeczpospolita” średnio sprzedawała się bowiem w liczbie 20 583 egz., zaś „Dziennik Gazeta Prawna” - 17 155 egz. Stanowiło to odpowiednio zaledwie 25,86 proc. i 30,37 proc. sprzedaży ogółem tych tytułów. Oba dzienniki są jednak głównie rozpowszechniane w prenumeracie dla osób firm i urzędów, a także osób prywatnych. Warto jednak zaznaczyć, że w ciągu roku sprzedaż kioskowa „DGP” spadła o 31,63 proc., a „Rz” straciła najbardziej w zestawieniu, bowiem 38,28 proc.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w 2012 roku sprzedawał 2 126 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 803 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 17,04 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 42,64 proc.











