W ostatnich trzech miesiącach 2017 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 7,9 proc., z 53,8 miliona do 49,6 miliona sztuk.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 0,6 proc., z 13,1 miliona do 13,2 miliona sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 24,3 proc. do 26,6 proc.
Drugie miejsce stracił tymczasem Samsung, który zanotował wyraźny spadek sprzedaży swoich tabletów - o 13 proc., z 8 milionów do 7 milionów sztuk. Wykorzystał to Amazon.com, w przypadku którego sprzedaż wzrosła aż o 50,3 proc., z 5,2 miliona do 7,7 miliona urządzeń.
Na czwartym miejscu ex aequo znalazły się firmy Huawei i Lenovo.

W całym 2017 roku na świecie sprzedano 163,5 miliona tabletów - o 6,5 proc. mniej niż w roku 2016 (174,9 mln). Tutaj liderem także było Apple. Na drugim i trzecim miejscu kolejność była odwrotna jak w IV kwartale, a za podium znów ex aequo Huawei i Lenovo.











