„Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży w sierpniu 2017 r., „Wieści z Głowna i Strykowa” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w sierpniu br. był „Tygodnik Zamojski”. Wzrostem pochwalić się mogły „Wieści z Głowna i Strykowa”, a na czele spadków uplasował się „Tygodnik Ciechanowski”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w sierpniu 2017 roku wyniosła 18 825 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2016 roku o 6,94 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,77 proc. do poziomu 13 743 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 12 206 egz., po spadku o 7,05 proc.

Wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł tygodnik „Wieści z Głowna i Strykowa” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin), który zajął miejsce ostatnie. Jego średni wynik zwiększył się o 2,60 proc. i w ostateczności wyniósł 1 894 egz.

Z kolei najwięcej stracił plasujący się na piątej lokacie „Tygodnik Ciechanowski” (Ciech-Press). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu zmniejszyła się o 14,11 proc. do 9 257 egz.

grafika

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Tygodnik Człuchowski” (Magraf), którego wynik zwiększył się o 15,25 proc.

Największy spadek, wynoszący 4,82 proc., zanotował tutaj z kolei „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza „Agard”).

grafika

W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"