Zmiany polegają na odejściu od geograficznego podziału grup rynków i stworzeniu nowej architektury w oparciu o stopień oraz tempo rozwoju biznesu grupy SMG w poszczególnych krajach.
Rynki, na których obecne są agencje należące do SMG, zostały teraz podzielone na trzy grupy:
- Wzrastające – grupa obejmująca kraje o największym potencjale wzrostu; - Dynamiczne – grupa obejmująca rynki dojrzałe z dużą skalą działalności; - Kluczowe – grupa rynków stabilnych biznesowo i średniej wielkości.
Zmiany w strukturze SMG oznaczają również nowy podział obowiązków pomiędzy najwyższymi managerami sieci. Thierry Jadot, obecnie CEO SMG we Francji, obejmuje dodatkowo obowiązki wiceprezesa wykonawczego ds. rynków wzrastających. Jadot będzie blisko współpracował z szefami SMG w takich krajach jak Indie, Rosja, Chiny oraz Polska. Z kolei Iain Jacob, CEO SMG na region EMEA, obejmuje dodatkowo funkcję prezesa ds. rynków dynamicznych i będzie współpracował z managerami agencji działających na dojrzałych rynkach poza USA i Meksykiem.

Jednocześnie wprowadzone zostały zmiany w strukturze zarządzania zasobami cyfrowymi SMG. Amanda Richman, awansowana niedawno na stanowisko prezesa ds. mediów cyfrowych w sieci MediaVest, będzie również szefem mediów cyfrowych grupy rynków wzrastających. Ian James, chief digital officer SMG w regionie EMEA, obejmie dodatkowo funkcję szefa ds. mediów cyfrowych w grupie rynków dynamicznych. Richman oraz James będą raportować zarówno do prezesów w swoich grupach rynkowych, jak i do Lisy Weinstein, piastującej stanowisko prezesa SMG ds. mediów cyfrowych i searchu.











