Strony główne: Onet przed WP.pl, a Interia zdecydowanie przed Gazeta.pl, mocno w dół o2.pl

W czerwcu br. strona główna Onetu zanotowała więcej użytkowników, odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego niż analogiczna witryna WP.pl. Na najdłużej każdego użytkownika przyciąga strona główna o2.pl, która w skali roku zanotowała znaczące spadki odwiedzalności.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W minionym miesiącu stronę główną Onetu odwiedziło 11,81 mln realnych użytkowników, czyli 43,34 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 487,22 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 62 minuty i 11 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Strona główna WP.pl zanotowała natomiast 11,57 mln użytkowników, 429,72 mln odsłon oraz 52 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Tym samym straciła pozycję lidera zasięgowego, która zajmowała w maju - miała wtedy 11,43 mln użytkowników, o 12,5 tys. więcej od konkurentki z Onetu.

W ostatnich miesiącach wydawcy obu portali starali się przekierować na ich strony główne część użytkowników ze stron głównych portali. Jak opisywaliśmy szczegółowo, Grupa Onet-RAS Polska stosuje taki mechanizm m.in. Fakt.pl i Plejada.pl, natomiast Wirtualna Polska testowała go przede wszystkim na Pudelek.pl, przy czym pod koniec czerwca zapowiedziała rezygnację z tego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gemius-pbi-czerwiec-2018,7171424028763777a ##

Strona główna Interii ma ponad dwa razy większy ruch niż analogiczna witryna Gazeta.pl. W czerwcu ta pierwsza zanotowała 5 mln użytkowników i 207,06 mln odsłon, a ta druga - 2,65 mln użytkowników i 96,52 mln odsłon. Przy czym na stronie głównej Gazeta.pl przeciętny internauta spędził 77 minut i 22 sekundy, a w witrynie Interii - 65 minut i 48 sekund.

Zdecydowanie najmniej użytkowników i odsłon (odpowiednio 1,86 mln i 22,71 mln) miała strona główna o2.pl. Za to zanotowała zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego - 2 godziny, 21 minut i 19 sekund. W witrynie można m.in. słuchać stacji radiowych z Open.fm oraz rozwiązywać quizy.

grafika

Na komputerach strona główna Onetu zanotowała 8,54 mln użytkowników, 261,06 mln odsłon oraz 55 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a analogiczna witryna WP.pl - 8,44 mln użytkowników, 215,77 mln odsłon oraz 42 minuty i 22 sekundy średniego czasu korzystania.

Natomiast na stronie głównej o2.pl przeciętny użytkownik spędził 2 godziny, 15 minut i 48 sekund.

grafika

W mobile’u przewaga strony głównej Onetu nad konkurentką z WP.pl w każdej statystyce była nieznaczna. Pierwsza witryna miała 6,77 mln użytkowników, 226,16 mln odsłon oraz 38 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania, a druga - 6,69 mln użytkowników, 213,95 mln odsłon oraz 37 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronie głównej Interii przeciętny użytkownik spędził 60 minut i 29 sekund, na stronie główne Gazeta.pl - 69 minut i 4 sekundy, a na stronie głównej o2.pl - 93 minuty i 45 sekund.

grafika

W skali roku strona główna Onetu zyskała 5,56 pkt proc. zasięgu i 66,14 mln odsłon (to odpowiednio 14,7 i 15,7 proc. w górę), natomiast średni czas spędzany na niej przez użytkownika zmalał o 6 minut i 18 sekund (czyli o 9,2 proc.).

Strona główna WP.pl osiągnęła nieco wyższe procentowe wzrosty zasięgu (o 7,16 pkt proc., czyli 20,3 proc.) i liczby odsłon (o 64,11 mln, czyli 17,5 proc.), przy spadku przeciętnego czasu korzystana o minutę i 13 sekund (2,6 proc. w dół).

Analogiczna witryna Interii przy minimalnym spadku zasięgu (o 0,03 pkt proc.) zyskała 20,79 mln odsłon oraz 7 minut i 57 sekund średniego czasu korzystania (to 11,2 i 13,7 proc. w górę). Przeciwnie strona główna Gazeta.pl: zanotowała wzrost zasięgu (o 1,92 pkt proc., czyli 24,6 proc.) i liczby odsłon (o 2,78 mln, a więc 3 proc.) oraz spadek średniego czasu korzystania (o 8 minut i 47 sekund, to 10,2 proc. w dół).

Z kolei strona główna o2.pl straciła we wszystkich statystykach. Zanotowała spadek zasięgu o 2,91 pkt proc. (to 29,9 proc. w dół), liczby odsłon o 7,79 mln (czyli 25,5 proc.) oraz średniego czasu korzystania o 3 minuty i 17 sekund (2,3 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"