Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 108 398 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 1,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 18,69 proc. i wyniósł 62 075 egz. Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 29,66 proc. do poziomu 7 323 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 25 476 egz., po spadku o 19,18 proc. - największym w rankingu pism historycznych.
Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 23 484 egz., po stracie o 14,73 proc.
Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 21 866 egz., po spadku o 18,22 proc.
We wrześniu 2015 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 0,05 proc. do 121 969 egz.
Z kolei wynik „Focus” wyniósł 62 335 egz., po spadku o 25,93 proc. - największym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.

Wśród tytułów historycznych z miejsca trzeciego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” z 26 547 sprzedanych egz., po zwiększeniu się o 0,90 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.
Z pierwszego na drugie miejsce spadł miesięcznik „W Sieci Historii” (24 663 egz.; w dół o 20,49 proc.). Zaś z drugiego na trzecie miejsce spadł magazyn „Focus Historia” (20 463 egz.; w dół o 22,37 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











