Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2014 roku wyniosła 87 270 egz. i w porównaniu do lutego 2013 roku była ona niższa o 16,22 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,79 proc. i wyniosła 77 515 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pierwsze miejsce należało do „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), której sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 34 491 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 30 846 egz., po spadku o 19,38 proc.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex), który rok wcześniej był drugi. Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 43,01 proc. do poziomu 11 260 egz.
W lutym 2014 roku w porównaniu do stycznia 2014 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych (o 13,47 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Newsweek Historia”. Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 16,09 proc.











