T-Mobile, Adidas, Allianz - najwięksi reklamodawcy wideo w polskiej sieci, spoty najczęściej na Facebooku

T-Mobile, Adidas i Allianz to najczęściej wyświetlane kampanie wideo online minionego miesiąca. Facebook, YouTube i Grupa TVN to z kolei wydawcy, na stronach których najczęściej emitowano spoty wideo - wynika z danych Gemiusa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Marzec był w tym roku miesiącem kampanii sezonowych. Wczesny termin świąt wielkanocnych oznaczał, że przez cały miesiąc oglądaliśmy kampanie świąteczne - rządziły spoty majonezu (Majonez Kielecki), żurku (Krakus, Winiary) i czekoladowych króliczków lub jajek (Lindt i Milka). Między innymi dzięki temu branża spożywcza otwiera marcowy ranking, choć oczywiście przyczyniły się do tego także płatki śniadaniowe Nestle (Lion, Fitness, Cini Mini).

Zdecydowane ocieplenie sprawiło, że bardzo intensywną kampanię pod koniec marca rozpoczęło Oponeo.pl zachęcając do zmiany opon na letnie. Poza tym IKEA namawiała do wiosennych porządków, a Zalando - do zmiany garderoby. Jednymi z najchętniej oglądanych były też reklamy wideo online Adidasa. Mimo, że cała branża odzieżowa zamyka pierwszą dziesiątkę, to patrząc na ranking marek Adidas jest na drugim miejscu.

Wraz ze zmianą pory roku wydawcy rozpoczęli promocję swoich wiosennych ramówek. Liderem był w marcu TVN, przed MTV i Grupą Onet, która promowała swoją ramówkę w stylu wydawców telewizyjnych. Cała trójka wykorzystywała poza własną powierzchnią również wideo na Facebooku. W branży związanej z mediami, która zamyka pierwszą trójkę, znalazła się także Grupa Google (promocja 10-lecia YouTube'a), czy filmy promowane przez United International Pictures.

W marcu aktywne były również branże: rozrywkowa (zdominowana przez gry), związana z kosmetykami i higieną osobistą (z dużymi kampaniami Head&Shoulders i Blend-a-med), telekomunikacyjna (zdominowana przez T-Mobile), motoryzacyjna (Renault, Mazda i Citroen), farmaceutyczna (z dominującą kampanią Manti Fresh) oraz finansowa (z bardzo intensywną kampanią Allianz).

Według badania gemiusAdReal, w marcu br. na komputerach osobistych odnotowano w Polsce 1 521 059 727 emisji reklam wideo online, które dotarły do 19 208 994 użytkowników internetu. Zasięg kampanii reklamowych online wśród polskich użytkowników sieci to blisko 79 proc., a wśród internautów korzystających z komputerów osobistych - 87 proc.

grafika

Badanie gemiusAdReal jest realizowane na reprezentatywnej próbie polskich internautów korzystających z najpopularniejszych przeglądarek (Firefox, Chrome, Opera) na PC. Dane o strukturze i wielkości populacji internautów w Polsce pochodzą z badania gemiusAudience. Udziały ilościowe w rozpoczętych emisjach reklam wideo (In-Stream, In-Display, social) pokazują skalę kampanii i ogólną strategię inwestowania, ale nie odzwierciedlają wydatków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu