Te dwa komunikatory dominują w polskim internecie. Discord przed Telegramem i Zoomem

Zdecydowanie najpopularniejszymi komunikatorami internetowymi w Polsce pozostają Messenger i WhatsApp. Prawie 14 mln użytkowników w tej kategorii ma Google, zaś Discord osiąga znacznie wyższe wyniki niż Telegram, Teamsy i Zoom.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Te dwa komunikatory dominują w polskim internecie. Discord przed Telegramem i Zoomem
Fot. unsplash

W polskim internecie nie ma mocnych na dwa komunikatory należące do Meta Platforms. Z Messengera, mocno sprzężonego z Facebookiem – najpopularniejszą platformą społecznościową w naszym kraju, we wrześniu 2025 roku skorzystało 21,41 mln polskich internautów, co przełożyło się na 71,82 proc. zasięgu. Każdy spędził w aplikacji średnio 7 godzin, 40 minut i 55 sekund – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Natomiast WhatsApp przyciągnął u nas 18,67 mln internautów (co dało 62,62 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 godziny, 10 minut i 53 sekundy.

14 mln polskich internautów na Google Meet

W dalszej części rankingu pułap 10 mln użytkowników przekroczył jeszcze tylko Google, którego wyniki tej kategorii zapewnia przede wszystkim Google Meet. Zanotował 13,72 mln odwiedzających, 46,03 proc. zasięgu oraz godzinę, 33 minuty i 25 sekund średniego czasu korzystania.

Pozostałe komunikatory miały po kilka razy użytkowników mniej od czołowej trójki. Z Discorda skorzystało 4,51 mln internautów (15,12 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, minutę i 23 sekundy. Telegram zanotował 3,47 mln użytkowników oraz godzinę, 44 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania, aplikacje Microsoftu na czele z Teamsami – 2,64 mln odwiedzających oraz 30 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania, zaś Zoom – 1,81 mln użytkowników oraz 46 minut i 26 sekund średniego czasu.

Nieco powyżej miliona internautów przyciągnęły zaś Signal i ClickMeeting. W pierwszej aplikacji każdy z 1,23 mln użytkowników spędził średnio godzinę, 6 minut i 18 sekund, a z drugiej 1,06 mln internautów korzystało przeciętnie po 32 minuty i 28 sekund.

Natomiast w komunikatorze Viber każdy z 841,3 tys. polskich użytkowników spędził średnio godzinę, 16 minut i 54 sekundy.

Odwiedzalność czołowych komunikatorów
Odwiedzalność czołowych komunikatorów © Licencjodawca

W porównaniu do sierpnia większość komunikatorów osiągnęła wzrosty odwiedzalności. Messenger zyskał 309,1 tys. użytkowników oraz 22 minuty i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,5 i 5,2 proc. w górę), a WhatsApp – 339,9 tys. odwiedzających (1,8 proc.) oraz 13 minut i 18 sekund średniego czasu (5,6 proc.).

W komunikatorach Microsoftu liczba polskich internautów zwiększyła się o 584,2 tys. (28,3 proc.), na Zoomie – o 254,8 tys. (16,4 proc.), a na ClickMeeting – 262,1 tys. (32,7 proc.). W pierwszej aplikacji przeciętny czas korzystania wydłużył się o 2 minuty i 17 sekund (8,2 proc.), w drugiej – zmalał o 9 minut i 53 sekundy (17,5 proc.), a w trzeciej – wzrósł o minutę i 3 sekundy (3,3 proc.).

Spadki w obu kategoriach zanotował jedynie Discord: o 9,9 tys. polskich użytkowników (0,2 proc.) oraz 26 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania (17,9 proc.). Natomiast na Telegramie ubyło 62 tys. internautów (1,8 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 11 minut i 22 sekundy (12,2 proc.).

Odwiedzalność czołowych komunikatorów
Odwiedzalność czołowych komunikatorów © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]