"Tniemy ceny na długo"

Skończył drugi etap kampanii cenowej Tesco „Tniemy ceny na długo”

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wczoraj skończył się  drugi etap akcji Tesco "Tniemy ceny na długo", nagłośniony kampanią ATL-ową (kampania telewizyjna, wspomagana przez ogólnopolskie radio Zet) i wewnętrznymi materiałami Tesco (gazetka oraz materiały POS).

Pierwszy etap akcji rozpoczął się w styczniu br., kiedy Tesco obniżyło cenę 200 produktów codziennego użytku z branży spożywczej i chemii gospodarczej, jak również odzieży oraz wybranych artykułów przemysłowych . Istotą przedsięwzięcia jest fakt, że ceny pozostaną obniżone tak długo, jak pozwolą na to warunki rynkowe. To właśnie taka strategia cenowa stanowi o atrakcyjności oferty, która w przeciwieństwie do zwykłej promocji, w której ceny są obniżane na krótki i określony czas,  proponuje konsumentom codziennie niskie ceny przez długi okres czasu.Aktualna kampania telewizyjna o charakterze wizerunkowo-sprzedażowym przypomina Klientom Tesco o utrzymaniu obniżonych w styczniu cen oraz informuje o obniżeniu cen na kolejne produkty codziennego użytku. Obecnie jest ich już ponad 400.Wykorzystany w reklamie wizerunek rodziny uświadamia konsumentów, że obniżka dotyczy wielu towarów, które są przeznaczone dla każdego członka rodziny, a zatem w sposób pośredni  informuje o szerokości asortymentu podlegającego stałej obniżce.

30'' spot reklamowy, nawiązując do uniwersalnej wartości, jaką jest rodzina, ukazuje jej członków w różnym wieku podczas robienia zakupów w sklepie i rozpakowujących z satysfakcją w domu siatki z dokonanymi zakupami. Ciągłość obniżania cen poszczególnych produktów symbolizowana jest przez opadające sukcesywnie kartki kalendarza. Wyjaśnieniem dla odbiorców filmu są słowa mamy, wskazującej na zalety oferty Tesco oraz słowa pracownika Tesco, który prezentuje rodzinie produkty objęte promocją (opatrzone w hipermarketach materiałami POS) i tłumaczy zasady akcji. Wzmocnieniem głównych treści kampanii jest symbol nożyczek, dosłownie i w przenośni tnących widniejące na produktach ceny.

Główny temat obecnej kampanii skoncentrowany jest wokół przekazu-hasła "Tniemy ceny na długo", pozostającego jednocześnie w kręgu stale funkcjonującego hasła strategii "Dla Ciebie, dla Rodziny". Strategię wizerunku marki Tesco jako najlepszego hipermarketu dla rodziny  opracowała w 2003 r. krakowska agencja Schulz. Ww. hasło tej strategii, "Dla Ciebie, dla Rodziny", od września ub. roku jest konsekwentnie realizowane we wszystkich przedsięwzięciach Tesco.Specjalizująca się w obsłudze kreatywnej i budowaniu strategii komunikacji agencja Schulz opracowała i zrealizowała obecną kampanię telewizyjną oraz radiową, jak również obsługuje Tesco w zakresie strategii wizerunku marki oraz w zakresie ATL.

Cel kampanii:  wzmocnienie wizerunku Tesco jako hipermarketu o niskich cenach poinformowanie o obniżce cen na kolejne towary" wzrost sprzedaży asortymentu proponowanego przez TescoKlient:  TescoPrzedstawiciel klienta Dorota Komar, Rafał Trawicki

Agencja: Schulz Sp. z o.o. - krakowska agencja specjalizująca się w obsłudze kreatywnej i budowaniu strategii komunikacji.  Do kluczowych Klientów agencji należą m. in.: Tesco, Nestle, Winiary, Polfa Kutno.Przedstawiciel agencji: Dominika Omiecka-BrożonowiczPomysł kreatywny:  Regina MynarskaMedia: TV - TVP 1, TVP 2, TVN i POLSAT, wspomagana ogólnopolskim radiem ZetCzas trwania: 14 lipca - 25 lipca 2004

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"