Too Good To Go i Danone od czterech lat edukują konsumentów na temat dat ważności w Polsce. W tym roku specjalne oznaczenia „Często dobre dłużej: Popatrz, Powąchaj, Posmakuj” pojawił się na czterech nowościach Danone - roślinnej alternatywie dla jogurtu Alpro o smaku jagodowym, roślinnej alternatywie dla jogurtu typu skyr Alpro o smaku truskawkowym, a także dwóch jogurtach pitnych Activia bez dodatku cukru (mango-banan i truskawka-banan). W wersji polskiej oznaczenia pojawiły się również na opakowaniach dwóch alternatyw Alpro dla jogurtu typu skyr - o smaku mango oraz wanilii. Piktogramy są także obecne na serkach homogenizowanych Danio w saszetce oraz wybranych jogurtach Activia.
- W Too Good To Go mierzymy swój wpływ na dwóch płaszczyznach. Pierwsza dotyczy ratowania jedzenia przed zmarnowaniem dzięki aplikacji, druga inspiruje Polaków do niemarnowania jedzenia w domu, bo to właśnie tam wrzucamy 60% żywności. Dzięki kampanii „Często Dobre Dłużej” i producentom takim jak Danone, inspirujemy do podejmowania bardziej świadomych decyzji - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, country directorka w Polsce.

Polacy chcą czytelnych etykiet na produktach
Aż 77 proc. ankietowanych zgadza się, że piktogram Too Good To Go “Często Dobre Dłużej: Popatrz, Powąchaj, Posmakuj” powinien być umieszczany na produktach oznaczonych datą “najlepiej spożyć przed”. Z kolei 71proc. Polaków potwierdza, że zachęca do zaufania swoim zmysłom, by ocenić żywność po dacie na podstawie wyglądu, zapachu i smaku (Badanie Epinion dla Too Good To Go, 2022).
Od 2019 r. Too Good To Go współpracuje z wiodącymi na świecie producentami żywności w celu umieszczania na produktach etykiet „Często Dobre Dłużej: Popatrz, Powąchaj, Posmakuj". Oznaczenia mają na celu uświadomienie konsumentom, że produkty opatrzone datą “najlepiej spożyć przed” nadal mogą być bezpieczne do spożycia jeśli ich termin minął. W Polsce do partnerów kampanii należą m.in. Danone, Soligrano, Dan Cake, Frosta, Herbapol, Winiary, Kaufland, Pan Pomidor, Bezmięsny.











