Stacje telewizyjne w lipcu br. cennikowo zarobiły z reklam (bez rabatów i autopromocji) 906,42 mln zł, o 34,09 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe kanałów telewizyjnych były o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast faktyczne przychody, według szacunków Starlinka, wzrosły o 5 proc., do 1,908 mld zł (więcej na ten temat).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-ogladalnosci-stacji-telewizyjnych-w-grupach-wiekowych-raport ##
W lipcu na pozycję lidera wśród stacji pod względem reklamowym awansował Polsat, którego cennikowe wpływy wzrosły w skali roku o 9,55 mln zł (czyli o 6,8 proc.). Z kolei wpływy TVP1 zwiększyły się aż o 30,86 mln zł (33 proc. w górę), a TVP2 - o 17,36 mln zł (22,7 proc. w górę).

Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowały AXN - o 65,9 proc. (z 16,93 mln zł do 28,09 mln zł), oraz TVP Seriale - o 103 proc. (z 12,62 mln zł do 25,63 mln zł).
Za to cennikowe wpływy reklamowe TVN zmalały rok do roku aż o 51,71 mln zł (czyli o 33,2 proc.), natomiast przychody Discovery Channel - o 12,76 mln zł (35 proc. w dół).
Disney Channel zarobił o 4,46 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 15,7 proc.), TV Puls - o 2,18 mln zł (10,2 proc. w dół), a TVN24 - o 918,3 tys. zł (3,4 proc. w dół).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-liderem-naziemnej-telewizji-cyfrowej-tvp-1-tvp-2-i-polsat-sport-news-z-najwiekszymi-spadkami ##











