TVN i RMF FM najsilniejszymi markami medialnymi

Telewizja TVN i radio RMF FM są najsilniejszymi w Polsce markamimedialnymi - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward BrownSMG/KRC na zlecenie Presspublica. W czołowej dziesiątce zestawieniajest tylko jeden tytuł prasowy - "Gazeta Wyborcza", a najwyżejnotowany serwis internetowy - Onet.pl - zajmuje dopiero 23.miejsce.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

TVN okazała się najsilniejszą w Polsce marką medialną,wyprzedzając ubiegłorocznego lidera - radio RMF FM, które zajęło wzestawieniu drugie miejsce. Oprócz tego w pierwszej dziesiątceznalazły się związane z tą telewizją stacje TVN24 i TVN7. TVNokazała się bezkonkurencyjna pod względem wartości postrzeganejprzez respondentów, natomiast świadomość tej stacji jest nadalniższa od dłużej obecnych na rynku TVP1, TVP2 i Polsatu.

Ogółem w czołowej dziesiątce rankingu najsilniejszych polskichmarek medialnych znalazło się sześć stacji telewizyjnych, trzyrozgłośnie radiowe i tylko jeden tytuł prasowy - "Gazeta Wyborcza".Tygodnikiem, którego marka ma największą moc, jest "Tele Tydzień"(11. miejsce, 580 pkt), natomiast osiągający największą sprzedaż"Fakt" jest w rankingu dopiero 22. (500 pkt) - niżej niż"Rzeczpospolita", "Dziennik" i "Gazeta Prawna" (odpowiednio: 15.,16., i 17. pozycja). Najsilniejszą markę wśród tygodników opinii ma"Wprost" (14. miejsce, 531 pkt), a wśród czasopism dla kobiet -"Claudia" (19. miejsce, 523 pkt). Najwyżej notowany brandinternetowy - Onet.pl - zajął dopiero 23. miejsce (499 pkt), cowynika z relatywnie niskiego poziomu dostępu do sieci w Polsce.

W przeprowadzonym przez Millward Brown SMG/KRC na zleceniePresspublica badaniu mocy polskich marek medialnych wzięło udział1200 osób powyżej 15 roku życia. Respondenci nie tylko ocenialifirmy z tej branży w sześciu kategoriach uwzględnionych w powyższejtabeli, lecz także odpowiadali, czy sami korzystają z danej marki,polecają ją innym i planują jej zakup.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem