TVN i RMF najpopularniejsze wśród internautów

55 proc. polskich internautów ogląda telewizję w sposób tradycyjny, 33 proc. - przez Internet. Liczba internautów-telewidzów stale rośnie.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób, które odchodzą od tradycyjnego odbioru radia i telewizji. Coraz liczniejsze jest za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przy wykorzystaniu sieci. Według badania firmy Gemius ponad 30 proc. internautów ogląda telewizję za pośrednictwem sieci, a 70 proc. w podobny sposób odbiera stacje radiowe.

Z raportu wynika, że w dniu poprzedzającym badanie telewizję oglądał co drugi internauta (55 proc.) Jednocześnie zainteresowanie polskich użytkowników sieci tym medium systematycznie spada. W porównaniu z październikiem 2004 roku odsetek internautów deklarujących w dniu poprzedzającym badanie oglądanie telewizji zmniejszył się o 20 proc.

Nadal wśród internautów najpopularniejszą stacją telewizyjną jest TVN. 69 proc. uczestników badania przyznaje, że poprzedniego dnia oglądało właśnie ten kanał. W rankingu 5 najpopularniejszych kanałów jest również TVP 1 (58 proc.), Polsat (54 proc.), TVP 2 (48 proc.) i na 5 pozycji ex aequo TVP 3 oraz TVN 24, które zdobyły po 25 proc. głosów.

 Październik 2004/ N=7120Maj 2005/ N=11677Listopad 2005/ N=10934Maj 2006/ N=7172Listopad 2006/ N=8761Nie wiem/ nie pamiętam1%2%1%14%3%TVP Polonia7%7%6%4%6%Kab&sat tematyczne kanały z kreskówkami6%7%7%9%9%Kab&sat tematyczne kanały sportowe13%12%12%16%14%TV 416%17%15%15%16%TVN 712%13%15%14%17%Kab&sat tematyczne kanały dokumentalne11%13%15%11%17%Kab&sat tematyczne kanały filmowe8%10%10%12%17%Inne kanały telewizyjne14%15%12%7%18%Kab&sat tematyczne kanały muzyczne23%19%18%2%19%TVP 3 (Regionalna)19%24%25%21%25%TVN 2415%19%19%22%25%TVP 250%54%54%52%48%Polsat61%59%60%59%54%TVP 161%62%61%60%58%TVN 66%63%64%69%69%

Polscy internauci coraz częściej decydują się na oglądanie telewizji przez internet. W listopadzie br. internetowy odbiór telewizji deklarowało 33 proc. badanych, co oznacza wzrost o 18 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, zaś o 83 proc. w porównaniu do danych pochodzących z października 2004.

Mimo obserwowalnego wzrostu zainteresowania użytkowników polskiej sieci telewizją internetową, jest ona nadal traktowana jako pewna innowacja, a nie alternatywny sposób korzystania z tego medium. Analiza częstotliwości oglądania telewizji za pomocą internetu pokazuje, że jest to w chwili obecnej czynność raczej okazjonalna - spośród badanych, którzy oglądają telewizję za pośrednictwem internetu, około 30 proc. robiło to  tylko raz.  Co drugi respondent w przeddzień badania słuchał radia. Wśród internautów biorących udział w badaniu najchętniej słuchaną stacją radiową jest niezmiennie (porównanie do wyników badań realizowanych we wcześniejszych falach) RMF FM. 40 proc. ankietowanych deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie słuchało właśnie tej stacji. W dalszej kolejności znajduje się Radio Zet (34 proc.), Eska (23 proc.), Program 3 PR (15 proc.) i na tej samej pozycji Radio Złote Przeboje i Radiostacja (po 10 proc. głosów).

Jak podkreśla Gemius z roku na rok zwiększa się odsetek osób, które słuchają radia za pośrednictwem internetu. W październiku 2004 z tej formy odbioru radia korzystało 49 proc. badanych. Pod koniec ubiegłego roku było ich już 70 proc.

Badanie firmy Gemius odbywało się w oparciu o ankiety wyświetlane w sieci w formie pop-up: 13-26 listopada 2006.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"