TVN spodziewa się spadku rynku reklamy o 7,5 proc. w tym roku

Wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce spadnie w IV kwartale br. o 8 proc., a w całym 2012 roku o 7,5 proc. - szacuje Grupa TVN. W odniesieniu do samego TVN spadki te wynieść mają odpowiednio 8,9 proc. i 8,2 proc.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Cały kwartał był trudny, ale zarząd działał, by zniwelować negatywny trend na rynku reklam. Dostarczyliśmy ok. 28 mln zł oszczędności netto, co z nawiązką zrekompensowało o 25 mln niższe przychody - powiedział prezes TVN Markus Tellenbach podczas konferencji prasowej.

Spółka oczekuje, że w trwającym już IV kwartale br. uda się zaoszczędzić jeszcze więcej i dzięki temu nie odczuć niekorzystnej sytuacji na rynku reklamy. - W perspektywie IV kwartału mogę powiedzieć, że oszczędności będą znacznie wyższe niż te, które pokazaliśmy w III kwartale. Sama redukcja kosztów programmingu w IV kwartale wyniesie więcej niż nasze całe oszczędności w III kwartale - wyjaśniał wiceprezes TVN Piotr Walter.

Powołując się na dane własne oraz Starlinka, TVN podał, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale br. spadł o ok. 7,0 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku. Natomiast w okresie I-III kw. 2012 r. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce zmalał o ok. 7,3 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+