Średnia oglądalność emitowanego we czwartki o 21.30 serialuwyniosła 1,57 mln widzów - wynika z danych AGB Nielsen MediaResearch przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. TVN w czasienadawania produkcji miał 11,98 proc. udziału w grupie 4+ i 10,17proc. w grupie 16-49. Rok wcześniej TVN w tym paśmie oglądało 2,28mln widzów, co dawało kanałowi odpowiednio 18,16 proc. i 17,78proc. udziału.
Podczas nadawania "Szpiega" TVN była dopiero czwartą stacją podwzględem gromadzonej widowni. Liderem pasma z oglądalnościąwynoszącą 4,28 mln osób był Polsat. Stacja emitowała wtedy główniefilmy fabularne, ale tak wysoki wynik dały jej pokazywane w dwaostatnie czwartki mecze Euro 2008, w tym spotkanie Polski z Austriątransmitowane 12 czerwca (wtedy "Szpieg" miał tylko 640 tys.,widzów, a mecz w Polsacie - 10,59 mln). Na drugim miejscu w tympaśmie znalazła się TVP 1 (2,33 mln, filmy i "Sprawa dlareportera), a na trzecim - TVP 2 (1,79 mln; gł. "Rodzina Trendych","Dr. House" i "Warto rozmawiać").

Przedstawiciele TVN przed wprowadzeniem "Szpiega" do emisjideklarowali, że produkcja została zrealizowana nie dla czystegozysku, ale dla idei. - To nie jest projekt na komercyjną antenę,ale jeśli TVP nie realizuje podobnych produkcji, musimy czasemprzejmować jej misję - tłumaczył wtedy Edward Miszczak, dyrektorprogramowy kanału.
Misyjność serialu Rymanowskiego dostrzec można także analizującprofil widowni produkcji. Najchętniej "Szpiega" oglądali bowiemmieszkańcy średnich i dużych miast oraz osoby ze średnim i wyższymwykształceniem. Poza tym wśród widzów dominowały kobiety i ludzieod 40. do 44. roku życia i powyżej pięćdziesiątki.
Na reklamach nadawanych wokół serialu TVN zarobiła 7,75 mln zł(dane cennikowe bez rabatów).











