TVP ABC z kolejnym rekordem w sierpniu. W grupie 4-12 stacja wygrała z tzw. „wielką czwórką”

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w sierpniu br. była stacja TVP ABC, która w grupie 4-12 zanotowała kolejny rekordowy miesięczny wynik. Kanał ten wśród dzieci był najchętniej oglądaną stacją w Polsce wyprzedzając nawet tzw. „wielką czwórkę”. - Te satysfakcjonujące wyniki są efektem konsekwentnej polityki programowej i przemyślanej selekcji treści - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP ABC z kolejnym rekordem w sierpniu. W grupie 4-12 stacja wygrała z tzw. „wielką czwórką”
fot. Shutterstock.com

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z piątego na pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w sierpniu 2017 roku awansował dziecięcy kanał TVP ABC. Udział tej stacji w rynku telewizyjnym względem sierpnia 2016 roku zwiększył się o 23,31 proc. i wyniósł 8,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. Ponadto po raz pierwszy w historii w miesięcznych rankingach oglądalności w grupie 4-12 najchętniej oglądanym kanałem była stacja dziecięca. Tym samym TVP ABC w tym ujęciu pokonało nie tylko wszystkie kanały dziecięce, ale i też tzw. „wielką czwórkę”.

- Te satysfakcjonujące wyniki są efektem konsekwentnej polityki programowej i przemyślanej selekcji treści. Priorytetem w doborze contentu są wartościowe i mądre treści, stawiamy też bardzo mocno na współczesne polskie animacje, które, przy swoim ogromnym potencjale i możliwościach, cieszą się niesłabnącą popularnością, na równi z hitami światowej animacji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC

Na drugie miejsce spadł Polsat - będący najwyżej w zestawieniu kanał z tzw. „wielkiej czwórki”. Jego udział spadł o 11,37 proc. do 8,65 proc.

Podium uzupełnia Nickelodeon, który przed rokiem był drugi. Jego udział zmniejszył się o 16,61 proc. do 7,28 proc.

Z trzeciego na czwarte miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 22,37 proc. do 6,28 proc.

Piąty był Nick Jr, awansujący z miejsca siódmego. Jego udział wyniósł 6,18 proc., po wzroście o 54,11 proc. - największym w segmencie kanałów dziecięcych.

Oczko niżej znalazł się Puls 2, będący rok wcześniej na piątej lokacie. Kanał ten zanotował spadek udziału o 13,97 proc. do 5,48 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-kanalow-muzycznych-sierpien-2017-polsat-music ##

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,24 proc. udziału; spadek o 1,40 proc.), Disney Junior (3,17 proc. udziału; + 3,26 proc.) i MiniMini+ (3 proc. udziału; bez zmian).

Z kolei najwięcej stracił Polsat JimJam. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 33,64 proc. do 0,73 proc. udziału.

0,03 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca br. Od początku września br. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 99 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

grafika

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w sierpniu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,19 proc. Zwiększył się on o 15,53 proc.

Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,85 proc. udziału (w dół o 11,46 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,58 proc. (wzrost o 34,88 proc. - największy w zestawieniu), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca piątego.

Największy spadek, wynoszący 42,11 proc. do 0,11 proc., też zanotował tutaj z kolei kanał BBC CBeebies.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online