TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

Biuro Reklamy i Marketingu Telewizji Polskiej przedstawiło ofertę handlową na 2026 rok. Na lepsze warunki mogą liczyć reklamodawcy z wyższymi wydatkami na online, obniżono pakiety CPP dla pakietów tematycznych, a w obszarze HbbTV wprowadzono innowacyjny format TEASER+ 5s.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online
TVP przedstawiła założenia oferty handlowej na 2026 rok

W polityce handlowej na 2026 rok Telewizja Polska kontynuuje wspieranie reklamodawców, którzy przekazy komercyjne chcą lokować przy treściach TVP zarówno w środowisku telewizji linearnej, jak i w streamingu oraz internecie.

Nowością w ofercie jest premiowanie reklamodawców, którzy deklarują większą obecność w zakresie reklamy online. Wyższa deklaracja w digitalu daje dostęp do preferencyjnych stawek w telewizji linearnej, a złożenie deklaracji online na poziomie oczekiwanym względem deklaracji telewizyjnej otwiera drogę do dodatkowego rabatu oraz korzystniejszych indeksów długości spotów. Jednocześnie minimalny poziom inwestycji w digital został ustawiony na poziomie 12 procent ( w ub.r. było to 10 proc.).

Większa dostępność modelu cennikowego

Ponieważ model cennikowy pozostaje najbardziej przewidywalnym sposobem współpracy z reklamodawcami, zasady jego dostępności zostały rozszerzone. Od 2026 roku gwarancja średniej ceny cennikowej obejmie wszystkich klientów spełniających obniżony próg – minimum 70 proc. udziału zakupów cennikowych, w 2025 roku wymagane było 100 proc. To powoduje większą dostępność mechanizmu także dla marek realizujących kampanie z mniejszym budżetem.

Przy niższym niż dotychczas udziale cennika na antenach głównych możliwe będzie uzyskanie maksymalnego opustu. Z poziomu 100 proc. w 2026 obniżono wymóg do 90 proc.

Jednocześnie obniżono indeksy CPP dla pakietów tematycznych ( na skutek poprawy struktury widowni i wzrostu udziałów stacji tematycznych w grupach komercyjnych).

Pakiety drożeją o 5 proc., korekta stawek CPM

Jak informuje biuro reklamy TVP, zrozumienie realiów gospodarczych i presji kosztowej po stronie reklamodawców znalazło odzwierciedlenie w umiarkowanej i jednolitej procentowo podwyżce cen w pakietach gwarantowanej widowni – obejmującej wszystkie progi w sposób proporcjonalny, przewidywalny i łatwy do estymacji w planowaniu budżetów rocznych. Pakiety objęła 5-proc. podwyżka cen (podwyżka niższa niż na 2025 rok — wtedy ceny rosły o 7 proc.).

Oferta handlowa obejmuje również pakiet zmian w obszarze online, koncentrując się na większej przejrzystości zasad, elastyczności planowania oraz rozszerzeniu dostępnych formatów reklamowych. Chodzi o utrzymanie konkurencyjności wobec produktów dostępnych na rynku reklamy internetowej, przy jednoczesnym zapewnieniu reklamodawcom szerszych możliwości precyzyjnego dotarcia do odbiorców.

W ramach zmian skorygowano stawki CPM w pakietach RC oraz NET NET. Doprecyzowano zasady udziału wyświetleń realizowanych na powierzchniach partnerów – ich udział nie może spaść poniżej 30 proc., a ostateczny poziom zależeć będzie od dostępności powierzchni emisyjnej TVP.

Ujednolicono również zasady stosowania indeksów długości wideo: pakiety RC obejmują spoty od 9 sekund wzwyż, podczas gdy krótsze formaty – do 8 sekund – pozostają dostępne w produktach NET NET. Dla spotów dłuższych niż 60 sekund obowiązuje liniowy przelicznik (podobnie jak w telewizji).

Nowe pakiety w NET NET, korzyści za wcześniejsze deklaracje

Oferta NET NET (czyli publikowanych cen finalnych, do których nie są już stosowane dalsze rabaty) została rozbudowana o nowe pakiety tematyczne – Ron Power, Rodzina oraz Sport. Do tej grupy przeniesiono również dotychczasowy kontekstowy pakiet TVP Sport 30s, zwiększając spójność i możliwość precyzyjniejszego targetowania kampanii.

W obszarze HbbTV (telewizja hybrydowa, która umożliwia emisję reklamy internetowej na ekranie telewizora) wprowadzono innowacyjny format TEASER+ 5s – rozszerzoną, bardziej efektowną i impactową wersję dotychczasowego teasera, wzbogaconą o dodatkową belkę.

Dodatkowe rabaty

Reklamodawcy będą mogli skorzystać z dodatkowych korzyści za wcześniejsze złożenie deklaracji. Zadeklarowanie budżetu online na poziomie 12 proc. deklaracji TV przyniesie m.in. dodatkowy rabat 5 proc. na wszystkie produkty online (przy deklaracji złożonej do 27 lutego), dostęp do preferencyjnych indeksów długości spotów oraz korzystne zasady CPP i opustów w wariancie MIN/MAX, zależnie od poziomu wydatków TV.

Dodatkowy rabat 5 proc. otrzymają także klienci składający deklarację telewizyjną nie niższą niż wydatki w roku 2025.

– Oferta handlowa na 2026 rok to konsekwencja przemyślanych działań, które prowadziliśmy w minionych latach: integracji telewizji i digitalu, wzmacniania oferty programowej i budowania partnerstw biznesowych. Zachowujemy transparentne zasady i przewidywalność planowania, jednocześnie rozwijając narzędzia umożliwiające skuteczną komunikację marek w zróżnicowanych środowiskach – komentuje Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy i Marketingu TVP.

Zwraca uwagę na umiarkowany wzrost cen ofert TVP oraz szereg nowych ułatwień dla reklamodawców wiążących się z Telewizją Polską.

Rok 2026 będzie czasem dużych wydarzeń i wielkich emocji, a my jesteśmy gotowi, aby przełożyć je na skuteczne kampanie dla naszych partnerów biznesowych – dodaje Marcin Gudowicz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Australia daje dobry przykład. O słuszności ograniczenia social mediów dzieciom [OPINIA]

Australia daje dobry przykład. O słuszności ograniczenia social mediów dzieciom [OPINIA]

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2