Posłanka PiS straszy likwidacją TVP Polonia. "Narracja oparta na fikcji"

Posłanka Prawa i Sprawiedliwości Joanna Lichocka poinformowała na portalu X, że kanał TVP Polonia przestanie istnieć. Powołała się na uchwałę likwidatora Telewizji Polskiej. – Nikt nie likwiduje TVP Polonia – kanał pozostaje, bo jego istnienie jest zapisane w ustawie o radiofonii i telewizji oraz karcie powinności – zapewniło w oświadczeniu biuro prasowe TVP.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Posłanka PiS straszy likwidacją TVP Polonia. "Narracja oparta na fikcji"
Kanał TVP Polonia

Parlamentarzystka zamieściła rzekomą uchwałę likwidatora TVP z 30 października w sprawie wdrożenia regulaminu organizacyjnego przedsiębiorstwa. Czytamy w niej, że ustanawia się likwidatora jednostki organizacyjnej TVP Polonia w osobie Grzegorza Jędrasika, pełniącego obowiązki dyrektora kanału. Do jego zadań ma należeć przeprowadzenie procesu likwidacji TVP Polonia do 1 grudnia 2025 roku.

To m.in. prowadzenie działalności jednostki w celu zakończenia spraw bieżących, sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego oraz przekazanie go do dyrektora Ośrodka Mediów dla Zagranicy. Taki protokół powinien zawierać wykazy zaciągniętych zobowiązań, zajmowanych pomieszczeń, pracowników i produkcji w toku.

"A tu kolejny skandal – w nielegalnie przejętej TVP ma przestać istnieć TVP Polonia. To oczywiste działania przeciw interesom Polonii na całym świecie i przeciw polskiej racji stanu. Od 1 grudnia kanału ma nie być" – napisała posłanka Lichocka na portalu X. Do wypowiedzi dodała hashtagi #barbarzyńcy i #zorganizowanagrupaprzestępcza.

"Pani Poseł Joanna Lichocka wprowadza opinię publiczną w błąd"

Po publikacji wpisu dział komunikacji korporacyjnej TVP przesłał mediom oświadczenie w sprawie TVP Polonia. – Pani Poseł Joanna Lichocka wprowadza opinię publiczną w błąd. Nikt nie likwiduje TVP Polonia – kanał pozostaje, bo jego istnienie jest zapisane w Ustawie o radiofonii i telewizji oraz Karcie Powinności. Zmiany dotyczą wyłącznie uproszczenia struktury organizacyjnej – zamiast dyrektora będzie kierownik redakcji TVP Polonia w ramach Ośrodka Mediów dla Zagranicy – wyjaśnia Telewizja Polska.

Nadawca publiczny tłumaczy taki ruch m.in. oszczędnościami. – To element centralizacji kanałów finansowanych przez MSZ oraz optymalizacji kosztów. Pani Poseł, jako członkini sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu, powinna znać fakty – a nie budować narrację opartą na fikcji – tłumaczy dział komunikacji korporacyjnej TVP.

Adresowany do Polaków mieszkających poza granicami kraju kanał TVP Polonia rozpoczął próbną emisję 24 października 1992 roku, a regularna ruszyła 21 marca 1993 roku. Stacja prowadzi niekodowaną emisję satelitarną na Hot Birdzie 13E. Można ją też oglądać za pośrednictwem MUX-6 naziemnej telewizji cyfrowej, sieci kablowych z Polski, Europy i innych kontynentów. Niedawno holenderski nadawca publiczny NPO zapowiedział zamknięcie analogicznego kanału BVN.

TVP chce mieć mniej stacji

Niedawno Telewizja Polska wysłała do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji projekt zmian w karcie powinności na lata 2020-2024. Władze nadawcy publicznego chcą połączyć stacje TVP Historia, TVP Nauka i TVP Dokument w jeden kanał TVP Wiedza oraz zlikwidować TVP Kobieta, Alfa TVP, TVP ABC 2, TVP Kultura 2 i TVP Historia 2.

Półtora roku temu TVP zaproponowała zmiany w projekcie karty powinności na lata 2025-2029. KRRiT zdecydowała, że nie może zaakceptować takich dokumentów spółek mediów publicznych, ponieważ nie mają zagwarantowanego stabilnego finansowania. W takich sytuacjach dalej obowiązuje poprzednia karta powinności, którą teraz chciała zmodyfikować TVP.

KRRiT podczas ostatniego posiedzenia zdecydowała, że nie można wyrazić zgody na zmianę karty powinności na lata 2020-2024. Nadawca publiczny może ponownie przedstawić projekt karty powinności na lata 2025-2029. Prawnicy regulatora twierdzą, że bez zakończenia likwidacji jej akceptacja także nie będzie możliwa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

FilmBox+ w ofercie dużego operatora