Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową w lutym 2014 roku liderem oglądalności była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2013 roku zmniejszył się o 0,97 proc. i wyniósł 18,36 proc.
Na drugim znalazł się Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,59 proc., po spadku w skali roku o 9,88 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 2,79 proc. i wyniósł 14,01 proc. Natomiast czwarta lokata przypadła stacji TVN, której udział zmalał o 9,72 proc. do 11,15 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasował się kanał TVP Info (5,56 proc.; spadek o 1,07 proc.), który awansował z miejsca szóstego. Na pozycji szóstej znalazła się natomiast TV Puls, która miała 4,90 proc. udziału (rok wcześniej 5,85 proc.).

Największy spadek udziału odnotował kanał ATM Rozrywka, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się o 31,43 proc. do 1,68 proc. Tym samym stacja ta spadła z miejsca jedenastego na trzynaste.
Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 98,21 proc., pochwalić się mogła TVP Historia, która awansowała z pozycji siedemnastej na szesnastą. Jej średni udział w lutym br. wyniósł 1,11 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,02 proc. zanotowała względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek o 12 proc.
Drugie miejsce należało do TVP1, której udział wzrósł o 0,98 proc. do 13,38 proc. Na ostatniej pozycji podium sklasyfikowana została stacja TVN, której średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 12,40 proc., po spadku w skali roku o 3,50 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (11,17 proc.; wzrost o 2,95 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 7,38 proc. do 6,65 proc.
Największym wzrostem również i w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TVP Historia, której udział poszedł do góry aż o 131,37 proc. do 1,18 proc. Z kolei największy spadek (o 35,10 proc.) odnotował kanał TV4. Jego wynik to 3,68 proc.
23 lipca 2013 roku zostały wyłączone ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Od tego czasu naziemna telewizja jest dostępna tylko w formie cyfrowej (więcej na ten temat).











