TVP1 liderem, TVN24 przed TVP Info. Skoki narciarskie hitem tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła transmisja TCS w Bischofshofen, a podium uzupełniają: studio sportowe w trakcie tych zawodów oraz konkurs skoków z Garmisch-Partenkirchen. Wśród stacji w 4+ liderem była TVP1, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 1 do 7 stycznia 2018 roku, najwięcej widzów zgromadziła transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Wygrane przez Kamila Stocha zawody z Bischofshofen śledziło średnio 7,28 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 47,11 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła transmisja studia sportowego pomiędzy I a II serią zawodów w Bischofshofen. Relacja ta w TVP1 miała 6,24 mln widzów, co dało stacji 40,10 proc. udziału.

Podium uzupełnia noworoczny konkurs TCS z Garmisch-Partenkirchen, który w Jedynce śledziło 5,66 mln widzów 39,40 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 6 stycznia (tuż po konkursie skoków) na antenie tej stacji obejrzało 4,51 mln widzów (27,70 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 na głównej antenie zgromadził 3,84 mln widzów (emisja 1 stycznia; 5. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym były „Fakty”, które dzień później w TVN miały 3,64 mln widzów (7. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był konkurs skoków z Bischofshofen, który miał 2,66 mln osób, co dało TVP1 45,64 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do studia sportowego (2,36 mln widzów; 39,89 proc. udziału), a podium uzupełnia konkurs skoków z Ga-Pa (1,85 mln widzów; 34,66 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 2,29 pkt. proc. do 12,43 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,19 proc., po wzroście o 0,85 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN, awansujący z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,96 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,03 pkt. proc.

Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 1,27 pkt. proc. do 7,99 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 37,67 proc. do 39,57 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 3,89 proc. (spadek o 0,21 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,86 pkt. proc. do 11,59 proc.

Drugi był TVN, którego udział uplasował się na poziomie 11,47 proc. (do góry o 0,75 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (+ 2,16 pkt. proc. do 8,95 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 1,09 pkt. proc. do 7,02 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,96 pkt. proc. do 11,20 proc.).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"