Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2015 roku spadł o 5,53 proc. i wyniósł 11,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,61 proc. do 11,33 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-i-tvn-liderami-tygodnia-przewaga-faktow-nad-wiadomosciami-wzrosla-do-600-tys-widzow ##
Na ostatnią lokatę podium spadła zaś TVP1, która zanotowała najsłabszy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmalał o 16,91 proc. do zaledwie 10,07 proc. W dodatku była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc. udziału; w dół o 0,33 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku do 42,18 proc. w kwietniu 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,74 proc., po wzroście o 30,31 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,48 proc.; spadek o 2,52 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 14 proc.), TV4 (3,34 proc.; + 3,73 proc.), TVP Info (2,98 proc.; - 1,97 proc.) i Puls 2 (1,72 proc.; + 11,69 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,90 proc., po wzroście o 8,85 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 4,73 proc. do 13,48 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,55 proc udziału; jednak w dół o 5,74 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1, która również i w tym ujęciu zanotowała najsłabszy wynik w historii (6,16 proc., spadek o 24,32 proc. - największy w zestawieniu top 20). Ponadto przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls wyniosła tylko 2,25 pkt. proc. (kanał ten w kwietniu br. miał 3,91 proc. udziału).
Sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł 13,71 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zarzuty-telewizji-polskiej-wobec-nielsen-audience-measurement-wedlug-ekspertow-sa-polityczna-demagogia ##
Warto dodać, że w czołowej dwudziestce najwięcej zyskał Fokus TV - było to 64,52 proc. do 1,02 proc.
W kwietniu 2016 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 18 kwietnia oglądało 6,79 mln widzów.

Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który 20 kwietnia do Dwójki przyciągnął średnio 5,05 mln widzów.
Podium uzupełnia „Ojciec Mateusz” Jedynki z widownią na poziomie 4,26 mln osób (emisja 7 kwietnia), a oczko niżej znalazły się „Barwy szczęścia” - (3,92 mln widzów; emisja 7 kwietnia w TVP2).
Pierwszą piątkę zamykają kulisy „M jak miłość” (3,73 mln widzów; emisja 19 kwietnia).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-po-zmianach-stracily-widzow-i-zaczely-przegrywac-z-faktami-dane-tydzien-po-tygodniu_1 ##
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 1 kwietnia obejrzało 3,64 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,58 mln widzów (emisja 3 kwietnia).
Z kolei na czele programów rozrywkowych znalazł się „MasterChef Junior” (3,15 mln widzów; emisja 24 kwietnia w TVN).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po siedem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVN, a dwie - do Polsatu.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











