TVP2 najbardziej rzetelna, TVN - z najbogatszą ofertą, a Polsat najbardziej rozrywkowy

TVP2 uznawana jest za najbardziej rzetelną i będącą blisko zwykłych ludzi stację, TVN ma najbogatszą ofertę programową, ale też najbardziej goni za sensacją, a Polsat najmocniej stawia na rozrywkę - tak główne stacje oceniają ich widzowie w badaniu TNS Polska.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Wśród czterech głównych kanałów telewizyjnych za najbardziej rzetelną uznawana jest TVP2. Taką cechę Dwójce przypisuje bowiem aż 82 proc. jej widzów, pytanych przez TNS Polska. Na drugim miejscu z wynikiem o 1 pkt proc. niższym plasuje się TVP1, zaś nieco słabiej wypadają TVN (80 proc.) i Polsat (79 proc.).Dwójka jest uznawana też za telewizję w największy sposób prezentującą zróżnicowane poglądy, stanowiska i opinie na temat wydarzeń w kraju i na świecie. Tak sądzi 80 proc. jej widzów. Wyniki pozostałych trzech kanałów są takie same i wynoszą po 78 proc.

grafika

Za niezależne polityczne najwięcej widzów (66 proc.) uważa aequo stacje TVN i Polsat. W odniesieniu do TVP1 i TVP2 zdanie takie ma jednak niewiele mniej, bo 65 proc. badanych.Według respondentów to TVN jest telewizją z najbardziej bogatą ofertą programową - odpowiedziało tak aż 81 proc. jej widzów. W przypadku Polsatu odsetek ten wyniósł 78 proc. Zdecydowanie słabiej wypadły w tej kategorii kanały Telewizji Polskiej - za bogatą ofertę Dwójki uznaje 73 proc. jej widzów, a przypadku Jedynki jest to już tylko 71 proc.TVP2 za anteną będącą blisko zwykłych ludzi uważa 81 proc. jej widzów. W przypadku TVP1 odsetek ten wynosi 80 proc. Słabiej wypadają stacje komercyjne - za telewizję bliską zwykłym ludziom TVN jest uznawany przez 78 proc. jego widzów, a Polsat przez 76 proc.Kanały TVP uznane zostały za zapewniające największy kontakt z kulturą i sztuką - uważa tak 84 proc. widzów TVP2 i 83 proc. widzów TVP1. Kanały komercyjne wypadają tu zdecydowanie słabiej - wynik TVN to 71 proc., a Polsatu - 69 proc.Odwrotnie jest w przypadku rozrywki. Najwięcej, bo aż 86 proc. respondentów uznało Polsat za stację dostarczającą właśnie taką ofertę programową. W przypadku TVN odpowiedziało tak 85 proc. pytanych, kolejne miejsca zajęły TVP2 (83 proc.) i TVP1 (82 proc.).Największa różnica między stacjami publicznymi a komercyjnymi występuje w przypadku pytania, o to czy kanały telewizyjne gonią za sensacją. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało 81 proc. widzów TVN, 78 proc. widzów Polsatu oraz tylko 61 proc. oglądających TVP1 i 59 proc. - TVP2.Spory dystans anteny TVP od TVN i Polsatu dzieli też w przypadku pytania o stacje, które pielęgnują tradycje narodowe i patriotyczne. Za taki kanał Jedynkę uważa 82 proc, respondentów, Dwójkę - 81 proc., a TVN i Polsat - jedynie po 66 proc. pytanych.Badanie zrealizowane zostało przez TNS Polska dla TVP w grudniu ub.r. metodą wywiadów face-to-face. Objęło ono łącznie 1000 mieszkańców Polski powyżej 15. roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?