TVP2 po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła TVP1. 550 tys. widzów przewagi „Faktów” TVN nad „Wiadomościami” TVP1

Nowym liderem rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu został TVN, który wyprzedził Polsat. Trzecie miejsce zajęła TVP2, która po raz pierwszy od ponad 10 lat wyprzedziła siostrzaną TVP1. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP2 po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła TVP1. 550 tys. widzów przewagi „Faktów” TVN nad „Wiadomościami” TVP1
Barbara Kurdej-Szatan i Andrzej Młynarczyk; fot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 25 września do 1 października 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,98 mln widzów, co przełożyło się na 37,95 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął codzienny serial „Barwy szczęścia”, który dzień później na antenie Dwójki oglądało 3,64 mln widzów, co dało stacji 24,20 proc. udziału.

Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek tego programu pokazany 1 października miał 3,56 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 23,74 proc.

Na kolejnej pozycji znalazł się medyczny serial „Na dobre i na złe”, który w środowy wieczór w TVP2 śledziło również 3,56 mln widzów (23,42 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadki-ogladalnosci-wiadomosci-i-teleexpressu-pomimo-rownoleglej-emisji-w-tvp-info-widzow-zyskala-panorama ##

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 25 września obejrzało 2,96 mln widzów (23,22 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,39 mln widzów (emisja 1 października; 17. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,05 mln widzów; emisja 30 września w TVN; 8. pozycja w zestawieniu).

Wysoką widownię zanotował również program „The Voice of Poland”. Drugą część tego talent-show z zeszłej soboty śledziło 2,57 mln widzów, co dało stacji 18,52 proc. udziału w rynku. Wśród hitów tygodnia pozycja ta znalazła się na 13 miejscu.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,99 mln osób, co dało Dwójce 32,80 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,30 mln widzów; 25,46 proc. udziału), a podium uzupełnia „MasterChef” (1,23 mln widzów; 19,93 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: kulisy „M jak miłość” (1,21 mln; 21,44 proc.) i „The Voice of Poland” (1,13 mln; 20,93 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego TVN wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,36 pkt. proc. do 11,10 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

TVN wyprzedził Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,81 proc., po spadku o 0,31 pkt. proc. Stacja ta awansowała z miejsca trzeciego.

Na ostatnią lokatę podium awansowała TVP2, która wyprzedziła siostrzaną TVP1. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. po raz ostatni taka sytuacja miała miejsce w 2005 roku. Tylko kilkukrotnie w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce Dwójka w grupie 4+ miała lepszy wynik od Jedynki.

Udział TVP2 w zeszłym tygodniu wyniósł 8,84 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,28 pkt. proc.

Z kolei średni udział Jedynki wyniósł 8,83 proc. (w dół o 0,02 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,27 proc. do 39,58 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,56 proc. (+ 0,35 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera umocnił się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,45 pkt. proc. do 14,19 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,05 proc. (w dół o 0,05 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,26 pkt. proc. do 7,58 proc.) i Jedynka (+ 0,21 pkt. proc. do 5,52 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (do góry o 0,47 pkt. proc. do 12,91 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji