Wśród polskich użytkowników Twittera przeważają mężczyźni, osoby z dużych miast i ze średnim lub wyższym wykształceniem (analiza)

61 proc. polskich użytkowników Twittera to mężczyźni, a 82 proc. ma minimum 25 lat. Serwis jest najpopularniejszy wśród osób żyjących w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców oraz mających średnie i wyższe wykształcenie. Dużo czasu spędzają w nim uczniowie i studenci. Natomiast wśród użytkowników aplikacji mobilnej Twittera więcej jest kobiet.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lutym br. serwis Twitter.com odwiedziło w Polsce 4,61 mln realnych użytkowników, czyli 16,51 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy korzystał z serwisu średnio przez 12 minut i 12 sekund - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na komputerach Twitter miał 2,95 mln użytkowników i 10,57 proc. zasięgu, a na smartfonach i tabletach - 2,22 mln użytkowników i 7,95 proc. zasięgu. W skali roku łączny zasięg portalu zwiększył się z 14,77 do 16,51 proc. (przy wzroście liczby użytkowników z 4,06 do 4,61 mln), w internecie stacjonarnym zasięg wzrósł z 10,32 do 10,57 proc., a w mobile’u - z 6,01 do 7,95 proc.

Za to średni czas korzystania z serwisu zmalał z 22 minut i 20 sekund do 12 minut i 12 sekund. W internecie mobilnym wydłużył się z 2 minut i 52 sekund do 6 minut i 44 sekund, a w internecie stacjonarnym spadł z 30 minut i 18 sekund do 14 minut.

Z kolei aplikacja mobilna Twittera miała w lutym br. 531,5 tys. użytkowników, co dało 1,9 proc. zasięgu. Rok wcześniej zanotowała 442,8 tys. użytkowników i 1,61 proc. zasięgu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-reklama-wzrost-przychodow ##

W lutym przeglądarkową wersję Twittera odwiedziło 2,84 mln mężczyzn (stanowili 61,59 proc. wszystkich użytkowników), którzy korzystali z serwisu średnio przez 14 minut i 18 sekund. Portal odwiedziło też 1,77 mln kobiet, które spędziły na nim po 8 minut i 51 sekund.

Biorąc pod uwagę różną liczbę wszystkich kobiet i mężczyzn korzystających z internetu, wskaźnik dopasowania (affinity) dla kobiet wyniósł 78,67, a dla mężczyzn - 120,35.

Z Twittera skorzystało 821,3 tys. internautów w wieku poniżej 25 lat, stanowiąc 21,69 proc. jego wszystkich użytkowników. W grupie wiekowej 7-14 lat wskaźnik dopasowania to tylko 50,22, a w grupie 15-24 lata - 81,16.

Jednocześnie portal miał 1,08 mln użytkowników w wieku 25-34 lat i 1,05 mln w wieku 55 lat i więcej. Dla tych pierwszych affinity wyniosło 106,51, a dla drugich - 136,97. Z kolei odwiedzający w wieku 15-24 lat korzystali z serwisu średnio przez 18 minut i 7 sekund, a ci mający od 25 do 34 lat - przez 17 minut i 14 sekund.

grafika

Twittera odwiedziło w lutym 1,51 mln osób ze wsi, które stanowiły 32,79 proc. jego wszystkich użytkowników. Przy czym wskaźnik dopasowania dla nich wyniósł tylko 86,62.

Z kolei ten wskaźnik powyżej 100 miały grupy użytkowników z miast, gdzie mieszka ponad 100 tys. osób. W przypadku użytkowników z największych metropolii affinity wyniosło 138,18.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-nowe-api-walczy-z-botami-i-fake-newsami ##

Portal odwiedziło 1,22 mln internautów mających gorsze wykształcenie niż średnie, stanowiąc 26,48 proc. wszystkich użytkowników. Affinity dla każdej z tych grup było poniżej 100, dla tych z wykształceniem niepełnym podstawowym wynosiło jedynie 54,35.

Jednocześnie z Twittera skorzystało 3,39 mln osób z wykształceniem średnim lub wyższym. Dla każdej z tych grup affinity było powyżej 100, dla użytkowników z niepełnym wykształceniem wyższym osiągnęło wartość 134,77, a dla tych z wyższym wykształceniem - 125,11.

grafika

Jeśli chodzi o grupy zawodowe, to najliczniejsi wśród użytkowników Twittera byli w lutym uczniowie i studenci (703,3 tys. i 15,25 proc. udziału), emeryci i renciści (575,1 tys. i 12,47 proc.) oraz specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów (571,6 tys. i 12,39 proc.).

Dla tych pierwszych wskaźnik dopasowania wyniósł 70,21, dla drugich - 129,57, a dla trzecich - 124,73.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gemius-pbi-luty-2018-raport-onet-rasp-przed-wirtualna-polska-interia-pl-zwieksza-przewage-nad-gazeta-pl ##

Z kolei wśród użytkowników aplikacji mobilnej Twittera 58,32 proc. stanowiły kobiety, a wskaźnik dopasowania dla nich wyniósł 119,46.

Osoby mające poniżej 25 lat stanowiły 18,34 proc. korzystających z aplikacji, a affinity dla nich osiągnęło wartość 70-73 proc. Natomiast dla użytkowników w wieku 55 lat i więcej ten wskaźnik wyniósł 133,78.

grafika

35,87 proc. użytkowników aplikacji Twittera mieszka na wsi, a wskaźnik dopasowania dla nich wyniósł 94,75. W przypadku użytkowników aplikacji z miast mających do 200 tys. mieszkańców affinity osiągnęło wartość powyżej 100.

Jeśli chodzi o poziom edukacji, to wskaźnik affinity był najwyższy dla użytkowników z wykształceniem niepełnym średnim (136,62), nieco niższy dla tych z wykształceniem niepełnym wyższym (119,32) i wyższym (115,33), natomiast najniższy dla tych z niepełnym podstawowym (70,43).

grafika

Najliczniejszą grupą zawodową wśród użytkowników aplikacji byli w lutym uczniowie i studenci (93,3 tys.), dla których wskaźnik dopasowania wyniósł 80,83. Natomiast dla urzędników i pracowników administracyjnych ten wskaźnik miał wartość 119,68, dla emerytów i rencistów - 110,84, a dla specjalistów i przedstawicieli wolnych zawodów - 109,72.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu