Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

Niemal wszyscy reklamodawcy na platformach Meta używają co najmniej jednego produktu AI. Korzyści z tego płynące to przede wszystkim znaczna oszczędność czasu, zwiększenie efektywności i poprawa ROI. Podpowiadamy, jak skutecznie wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia angażujących treści reklamowych na Facebooku i Instagramie.

Artykuł Sponsorowany
Artykuł Sponsorowany
Udostępnij artykuł:
Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Performance Talks

Czy wiesz, że...

· Ponad 4 miliony reklamodawców korzysta z co najmniej jednego narzędzia generatywnej AI do tworzenia reklam (dane za IV kwartał 2024).

· Ponad 50 proc. treści wyświetlanych na Instagramie jest rekomendowane przez AI.

· 30 proc. postów w aktualnościach na Facebooku jest dostarczanych przez system rekomendacji AI (dwukrotny wzrost w ciągu ostatnich dwóch lat).

Synergia AI i Meta

Meta szybko dostrzegła ogromny potencjał sztucznej inteligencji w tworzeniu reklam. Jako lider w dziedzinie marketingowych rozwiązań AI, firma oferuje szeroki zakres funkcji, które pomagają marketerom osiągać lepsze wyniki. Celem tych działań są reklamy lepiej dopasowane do preferencji odbiorców. Ponadto dzięki AI tworzenie ich jest mniej czasochłonne i po prostu łatwiejsze. Pozwala także dostosowywać kampanie do wartości poszczególnych marek i zwiększać zwrot z inwestycji (ROI). Dzięki precyzyjnemu targetowaniu, angażujące formaty reklamowe trafiają do idealnie dobranych odbiorców, co maksymalizuje ich skuteczność i efektywnie przekształca kontakt z marką w sprzedaż.

– AI wspiera nas m.in. w precyzyjnym targetowaniu reklam. Algorytmy analizują zachowanie użytkowników i pomagają trafić z przekazem do odpowiednich grup odbiorców. Dodatkowym atutem jest automatyzacja raportowania. Narzędzia AI umożliwiają analizę dużych zbiorów danych i generowanie przejrzystych, wartościowych raportów, co pozwala na szybsze wyciąganie wniosków i lepsze planowanie kolejnych kampanii – tłumaczy Mateusz Krajewski, senior paid social specialist w Dentsu.

Lider w komunikacji biznesowej

Meta wprowadziła także liczne innowacje AI w systemach rankingowych i infrastrukturze reklam. Dzięki temu treści reklamowe są bardziej trafne, skuteczne i spersonalizowane. Chodzi o ułatwienie reklamodawcom optymalizacji komunikatów marketingowych, aby osiągali cele, które są dla nich priorytetowe. Tym samym Meta konsekwentnie dąży do osiągnięcia pozycji lidera w obszarze komunikacji biznesowej.

– Sztuczna inteligencja zdecydowanie zmienia sposób, w jaki pracujemy nad kampaniami reklamowymi. Przede wszystkim znacząco skraca czas potrzebny na przygotowanie materiałów. Dzięki AI możemy w kilka chwil wygenerować skrypt, obraz czy propozycję treści, co jeszcze niedawno nie było możliwe. Dużym ułatwieniem jest również możliwość automatyzacji procesów związanych z optymalizacją kampanii. AI pomaga szybciej analizować dane i dostosowywać działanie w czasie rzeczywistym – wyjaśnia Mateusz Krajewski.

AI w reklamach – krok po kroku

Co możemy uzyskać w reklamach na Facebooku i Instagramie dzięki AI?

1) Generowanie alternatywnych tekstów reklamowych

AI tworzy wersje tekstów reklamowych dostosowane do różnych grup odbiorców lub celów kampanii. Pozwala to na testowanie komunikatów i znalezienie tych, które najlepiej rezonują z potrzebami i oczekiwaniami potencjalnych klientów.

2) Automatyczne rozszerzanie obrazów

Funkcja rozszerzenia obrazu w Advantage+ creative umożliwia automatyczne dopasowywanie obrazów do różnych formatów (np. Rolek, Feed), oszczędzając czas i zasoby potrzebne na ręczne tworzenie wielu wersji kreacji. AI dba o to, aby obraz wyglądał naturalnie i atrakcyjnie w każdym formacie.

3) Tworzenie wielu wariantów obrazów

AI może generować wiele wariantów obrazów reklamowych, zmieniając tło, styl, oświetlenie i inne elementy wizualne. Pozwala to na szybkie testowanie różnych kombinacji i znalezienie tych, które najskuteczniej przyciągają uwagę odbiorców.

4) Personalizacja kreacji

AI personalizuje kreacje reklamowe w oparciu o dane o odbiorcach, takie jak ich zainteresowania, demografia czy zachowania online. Dzięki temu reklamy stają się bardziej trafne i angażujące, co przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji.

5) Dobór odpowiedniej muzyki

Po przeanalizowaniu treści reklamy, AI może dobrać do niej odpowiednią muzykę, która wzmocni przekaz i wywoła pożądane emocje u odbiorców.

6) Generowanie wideo

AI tworzy krótkie filmy reklamowe na podstawie statycznych obrazów, tekstów i innych materiałów. Pozwala to firmom na szybkie i łatwe kreowanie angażujących treści wideo i, co niezwykle istotne, nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności.

Wspierające biznes, dostępne dla wszystkich i łatwe w obsłudze narzędzia AI to nie przyszłość, a teraźniejszość marketingu. Już dzisiaj wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala na znaczną oszczędność czasu, znaczne zwiększenie efektywności i poprawę ROI.

Artykuł sponsorowany Meta

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe