Tyle TVP zapłaci Nielsenowi za dane telemetryczne

Telewizja Polska rozstrzygnęła przetarg na zakup danych telemetrycznych przez kolejny rok. Do współpracy wybrała AGB Nielsen Media Research.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Tyle TVP zapłaci Nielsenowi za dane telemetryczne
Siedziba TVP

AGB Nielsen Media Research była jedyną firmą, która zgłosiła się do ogłoszonego przez TVP przetargu na dostarczanie danych telemetrycznych. Jest bowiem jedyną na polskim rynku, która takie dane przygotowuje i którymi to danymi posługuje się cały rynek telewizyjny oraz reklamowy.

Nowa umowa Nielsena z TVP

Nielsen złożył ofertę z ceną 23,56 mln zł i tę ofertę publiczny nadawca zaakceptował. Nowa umowa będzie obejmować okres od 1 października br., zostanie zawarta na rok.

Nielsen będzie odpowiadać m.in. za udostępnianie baz danych z ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej realizowanego na całym obszarze kraju, na panelu reprezentatywnym ze względu na społeczno-demograficzne cechy gospodarstw domowych posiadających odbiorniki telewizyjne ("oglądalność w domu") oraz panelu osób indywidualnych w zakresie oglądania telewizji w sytuacjach przebywania poza domem ("oglądalność poza domem").

Dane te mają też uwzględniać pomiar widowni telewizyjnej będący miarą rzeczywistego (faktycznego) oglądania telewizji przez członków gospodarstw domowych z odbiornikiem tv i w zakresie danych uzyskanych z uwzględnieniem zmniejszenia oglądalności reklam liniowych na skutek rozszczepiania sygnału programów w celu stosowania reklam w technologii DAI.

Nielsen będzie też dostarczać dane z pomiaru oglądalności minutowej treści wideo dostarczanych do gospodarstw domowych w kraju, w formie streamingu za pośrednictwem szerokopasmowego dostępu do internetu.

Badanie założycielskie, zmiana uniwersów

Nielsen zrealizuje też raz w roku, metodą CAPI, każdorazowo na reprezentatywnej próbie gospodarstw domowych tzw. badanie założycielskie Establishment Survey. Ma również zobowiązać się do zmiany raz w roku tzw. uniwersów, określających wielkość i strukturę osób i gospodarstw telewizyjnych w kraju oraz dokładne odzwierciedlenie tej struktury w konstrukcji panelu telemetrycznego. Stan panelu średnio w miesiącu musi mieścić się w przedziale wartości od 0,9 do 1,1 w stosunku do przyjętych uniwersów dla poszczególnych targetów.

Telewizja Polska chciała też, by firma zobowiązała się do utrzymania rotacji gospodarstw domowych w panelu na poziomie nie mniejszym niż 5 proc. w skali roku kalendarzowego, a żadne z gospodarstw domowych obecnych w panelu nie będzie przebywać w panelu więcej niż 10 lat.

Ponadto Nielsen został zobowiązany do zainstalowania mierników w przynajmniej 3 500 gospodarstw domowych (średnia liczba gospodarstw w panelu, w danym miesiącu kalendarzowym, będzie nie mniejsza niż 3 250). Badanie oglądalności ma obejmować co najmniej 157 stacji (dane minuta po minucie).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?