Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży w I półroczu 2016. Większość tytułów z najniższą sprzedażą w historii

W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży w I półroczu 2016. Większość tytułów z najniższą sprzedażą w historii

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu 2016 roku wyniosła 291 909 egz., czyli o 7,47 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 146 542 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - było to 9,60 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,37 proc. do 141 600 egz.

Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,88 proc. Dziennik ten w I półroczu br. sprzedawał się w liczbie 55 572 egz.

Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 44 682 egz., po spadku o 4,90 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-gazeta-wyborcza-i-super-express-z-najnizsza-sprzedaza-w-historii-przeglad-sportowy-o-12-proc-do-gory-dane-za-czerwiec ##

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 10,56 proc. i wyniosła 20 828 egz.

Warto dodać, że wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników w I półroczu.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów