Premierowy odcinek szóstej serii “Rancza” obejrzało w TVP1 w niedzielny wieczór aż 7,3 mln widzów, co dało stacji 39,46 proc. udziału w grupie 4+ i pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych programów - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Kolejne pozycje zajęły “Sport”, “Wiadomości” i “Pogoda”.
Drugim najpopularniejszym serialem weekendu było “Na dobre i na złe” (4,9 mln, piąte miejsce,), a na wysokiej siódmej pozycji zadebiutował nowy serial Jedynki “Komisarz Alex”, który w sobotę zgromadził aż 4,81 mln widzów przy udziale na poziomie 29,99 proc. Dało mu to pozycję lidera sobotniego wieczoru.
Najwyżej spośród programów typu talent-shows, chociaż dopiero na pozycji 11., znalazła się konkurująca z “Ranczem” “Tylko muzyka” Polsatu, którą w niedziele o 20.00 wybrało 3,82 mln widzów (21,89 proc. udziału).

W miarę udany debiut zaliczył drugi show Polsatu - nadany w piątek “Tylko taniec. Got to dance” znalazła się na pozycji 16. i miał 3,36 mln oglądających, co było wynikiem lepszym od pokazanego w sobotę “X Factora” TVN (3,3 mln widzów, dopiero miejsce 18.). Konkurująca z widowiskiem TVN “Bitwa na głosy” TVP2 w ogóle nie znalazła się w top 20 - miała tylko 2,58 mln widzów.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem także było “Ranczo” z 2,5 mln widzów i 30,39 proc. udziału, ale już na trzecim miejscu pojawiła się “Tylko muzyka” z widownią na poziomie 2,1 mln widzów i udziałem wynoszącym 26,17 proc. W tej grupie drugim topowym serialem było “Prawo Agaty” TVN (miejsce szóste). Jego drugi odcinek pokazany w niedziele o 21.00 zgromadził 1,9 mln widzów, podczas gdy “Komisarz Alex” miał w tej grupie 1,45 mln oglądających i zajął dopiero 14. lokatę.

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat “X Factor” pokonał jednak minimalnie “Tylko taniec” zarówno pod względem oglądalności (1,68 wobec 1,61 mln) jak i udziału w rynku. Poza top 20 znalazła się ponownie “Bitwa na głosy”, a także konkurujący z “Prawem Agaty” nowy serial TVP 2 “Aida” - obejrzało ją tylko 1,51 mln widzów.
Liderem pod względem udziału w dniach 2-4 marca br. zarówno w grupie 4+ jak w 16-49 była Jedynka. Wśród wszystkich widzów miała ona 18,72 proc. udziału, drugie miejsce zajął Polsat z 13,72 proc.,a trzeci był TVN (13,22 proc.). W grupie 16-49 udział TVP 1 wyniósł 15,80 proc., a kolejne miejsce zajęły ex aqeuo Polsat i TVN - miały po 15,08 proc.











