Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że lider zestawienia stacji newsowych - naziemny kanał TVP Info - zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem lipca ub.r. o 9,7 proc. do 270 tys. widzów, a jego udział w rynku zmalał z 5,92 proc. do 5,14 proc.
Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował jeszcze większy spadek widowni, wynoszący 16,1 proc. W lipcu br. oglądało go średnio 187 tys. osób, a jego udział wynosił 3,56 proc. (rok wcześniej 4,41 proc.).
Na podium uplasował się jeszcze Polsat News, który jako jedyny z czołowej trójki zanotował wzrost oglądalności. W siódmym miesiącu br. ten najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych miał w każdej minucie średnio 52 tys. widzów, o 43,7 proc. więcej niż rok wcześniej, a jego udział wzrósł o 0,27 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła Superstacja z oglądalnością na poziomie 17 tys. widzów, notując spadek o 5,8 proc. Udział tego kanału zmalał o 0,04 pkt. proc.
W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj także była stacja TVP Info, która z udziałem 2,87 proc. (notując spadek o 0,26 pkt. proc.) wyprzedziła TVN 24 (2,41 proc. udziału, spadek o 0,88 pkt. proc.). Wzrost udziału odnotował za to trzeci Polsat News (z 0,63 proc. do 0,86 proc.).
W segmencie stacji biznesowych wzrost odnotował kanał TVN CNBC - średnia oglądalność minutowa stacji zwiększyła się w porównaniu do lipca ub.r. o 25 proc. do 3,2 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,05 proc. do 0,06 proc.
Kolejny miesiąc z rzędu spadek dotknął natomiast konkurencyjną TV Biznes. W siódmym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała o 27,4 proc. do poziomu 1,3 tys. osób, a udział kanału poszedł w dół z 0,04 proc. do 0,03 proc.

Najpopularniejszą pozycją w lipcu br. w TVP Info było pasmo lokalne, w TVN 24 - program "Fakty po faktach", a w Polsat News - "Wydarzenia".











