Tyskie wydaje Międzypokoleniowy Słownik Slangu

Marka piwa Tyskie w ramach kampanii "Z pokolenia na pokolenie jesteśmy na TY" zaprezentowała Międzypokoleniowy Słownik Slangu. To publikacja pokazująca, że mimo tego, że używamy różnych słów, możemy mówić jednym językiem.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Tyskie wydaje Międzypokoleniowy Słownik Slangu
Tyskie wydało międzypokoleniowy słownik slangu

Jak podano w komunikacie, nowy projekt Tyskiego to więcej niż zbiór słów. To opowieść o języku, który zmienia się z dekady na dekadę, ale zawsze pozostaje nośnikiem emocji, wspólnoty i tożsamości.

W słowniku znaleźć można hasła z różnych epok – od "absztyfikanta" i "dyrdymałów", przez "lol" i "ziomala", aż po "delulu" i "sigmę". Każde z nich opatrzone jest luźną definicją, przykładem użycia i kontekstem kulturowym, który przybliża świat, z którego dane określenie się wywodzi. Współczesny internetowy slang spotyka się tu z językiem ulicy sprzed dekad, a wszystko to składa się na unikalną językową historię Polaków.

Zauważyliśmy, że różnice w języku to często źródło nieporozumień, ale też ogromny potencjał do śmiechu, refleksji i dialogu. A przecież rozmowa zawsze była w centrum świata Tyskie. Dlatego stworzyliśmy słownik, który nie tylko tłumaczy słowa, ale przede wszystkim łączy ludzi – mówi Wojciech Szerszeń, brand manager Tyskie.

Nie uczy i nie moralizuje

Słownik nie moralizuje, nie uczy "jak mówić poprawnie" – za to zachęca do tego, by się zatrzymać i zapytać: "A co masz na myśli?" Pokazuje, że slang to nie tylko domena młodych. Przecież każda generacja miała swój kod językowy, swoje powiedzonka, swoje żarty.

Międzypokoleniowy Słownik Slangu dostępny jest zarówno w wersji papierowej, jak i w otwartej wersji online. Edycja papierowa trafi do bibliotek w 39 miastach w całej Polsce w ramach akcji promocyjnej. Obie formy wzbogacone są dedykowanymi ilustracjami polskich artystów.

Słownik powstał także z udziałem użytkowników. Tyskie zaprosiło przedstawicieli różnych pokoleń do współtworzenia treści poprzez dzielenia się ulubionymi zwrotami, historiami i znaczeniami.

Za pomysł i realizację odpowiada zespół marki Tyskie wraz z Grupą Przestrzeń. Ilustracje przygotowali Przemysław Sokołowski, Paweł Szlotawa, Aleksandra Szmida i Bartosz Żuber. Konsultację językoznawczą przeprowadziła Malwina Łozińska, a projekt i opracowanie graficzne zrealizowała Grupa Przestrzeń.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów