Ruszył „Unboxing – Wielkie Otwarcie”. W jednym przypomina dawny teleturniej [Opinia]

TVN odkrył kolejną nowość jesiennej ramówki. W sobotę 5 października na antenie zadebiutował program „Unboxing – Wielkie Otwarcie”, który jest sobotnią propozycją dla familijnego widza. Format, który powstał wraz z polskim oddziałem firmy Amazon, głównym sponsorem nagród i dostawcą zagadkowych gadżetów, które muszą rozpoznać uczestnicy, to pierwsza taka współpraca na świecie. Czy udana? Zróbmy unboxing i zajrzyjmy do środka!

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Ruszył „Unboxing – Wielkie Otwarcie”. W jednym przypomina dawny teleturniej [Opinia]
Damian Michałowski

O co chodzi w programie „Unboxing – wielkie otwarcie”?

Program „Unboxing” pokazuje rywalizację sześciu drużyn (ich członków łączy pokrewieństwo, przyjaźń czy wspólny zawód), których zadaniem jest rozpoznanie najbardziej wymyślnych gadżetów odnalezionych w wybranych przez siebie paczkach. Mają na to 5 minut, a za każdy trafnie rozpoznany przedmiot zdobywają punkt do klasyfikacji generalnej i prezent niespodziankę. Ta drużyna, która przez cały sezon zgromadzi najwięcej punktów, otrzyma główną nagrodę. A ta, jak wszystko w tym programie, do końca pozostanie niewiadomą. 

Co istotne, zdobyte w rundach prezenty na koniec każdego odcinka drużyny mogą wymienić „w ciemno” na paczkę od prowadzącego. Muszą się jednak liczyć z ryzykiem, że niespodzianka będzie mniej wartościowa niż to, co zgromadzili w poszczególnych rundach. Brzmi znajomo?

Tak, skojarzenia z „zonkiem”, bramkami, czyli  dawnym teleturniejem „Idź na całość” nasuwają się same. Także wtedy, gdy uczestnicy egzaltują się na widok wygranych prezentów: myjki i masażera stóp w jednym, sokowirówki, mopa elektrycznego czy lampy terapeutycznej. Widok tych gadżetów budzi w zawodnikach nowego programu TVN podobne emocje, jakie przed laty towarzyszyły uczestnikom wspomnianego polsatowskiego teleturnieju czy “Koła Fortuny” na widok zestawu „dużego AGD”, kolorowego telewizora z funkcją teletekstu czy pierwszych telefonów komórkowych.

grafika

Wówczas jednak wspomniane nagrody faktycznie były przedmiotem powszechnego pożądania, m.in. z uwagi na dostępność lub zaporowe ceny. Jak jednak zapewne powiedzieliby twórcy “Unboxing…”,  tym programie chodzi nie tyle o nagrody, ile o dobrą zabawę. Pozytywne emocje, zarówno widzom, jak i uczestnikom nowego programu TVN, gwarantuje prowadzący, Damian Michałowski. Znany przede wszystkim z programu „Dzień Dobry TVN” dziennikarz niewątpliwie jest mocną stroną tego formatu. 

W „Unboxing - Wielkie Otwarcie” to Michałowski odpowiada za wybór zagadkowych gadżetów, ale i spotkania, żarty z uczestnikami oraz kuszenie ich wymianą „w ciemno” zdobytych już nagród na pudło-niespodziankę. W pierwszym odcinku dwie z trzech drużyn bez większych problemów poradziły sobie z zagadkowymi przedmiotami, wśród których znalazły się m.in. poduszka dla par, przyrząd do czyszczenia języka, mini odkurzacz czy myjka do szyb. 

Ci, którzy liczyli na naprawdę wykręcone gadżety, mogą czuć się nieco zawiedzeni. Zagadki, przynajmniej w pierwszym odcinku, wcale nie okazały się ponad miarę kreatywnych uczestników. Być może jednak poprzeczka zostanie podniesiona w kolejnych odcinkach. Odpowiedź zarówno na to pytanie, jak i na to, czy “Unboxing - Wielkie Otwarcie” trafi w gusta widzów TVN, przyniesie czas. 

Emisja programu „Unboxing - Wielkie Otwarcie” w soboty o 18.10 w TVN.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska