Unilever wyodrębni spółkę lodową, w planach zwolnienia 7,5 tys. pracowników

Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Dove, Axe czy Rexona planuje wyodrębnić ze swoich struktur spółkę zajmującą się produkcją lodów (m.in. Magnum, Ben&Jerry's). Chce w ten sposób zwiększyć wydajność i mieć silniejszy wzrost przychodów.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Unilever wyodrębni spółkę lodową, w planach zwolnienia 7,5 tys. pracowników

Zdaniem Unilevera wydzielenie dotychczasowego działu lodów w odrębną spółkę ma mieć “najlepszy wpływ” na przyszły rozwój biznesu i całego koncernu - podaje Financial Times. 

Unilever zauważa, że biznes lodowy ma inny model działania. Proces jego wydzielenia w odrębną spółkę rozpocznie się natychmiast i zakończy się do końca 2025 roku. Unilever ma jeszcze cztery dywizje - żywność, produkty higieny osobistej, kosmetyki i artykuły gospodarstwa domowego. I chce się skupić właśnie na nich, także poprzez optymalizację ich portfolio. 

Lody, obejmujące produkty sprzedawane pod markami Ben&Jerry's, Wall's i Magnum, przyniosły Unileverowi w ubiegłym roku 7,9 miliarda euro.

Unilever planuje również uruchomienie programu poprawy produktywności, aby pobudzić wzrost i marże. Program ten obejmie m.in. przyjęcie technologii, standaryzację procesów i utworzenie operacyjnych centrów doskonałości w celu poprawy wydajności.
W jego ramach planowana jest redukcja zatrudnia, która ma objąć około 7,5 tys. pracowników na całym świecie, pracujących głównie w biurach. Proces ten ma pomóc korporacji zaoszczędzić w ciągu trzech lat około 800 mln euro.

W wydanym oświadczeniu Unilever przekazał, że wydzielenie jako odrębnej spółki działalności związanej z lodami spowoduje, że koncern będzie w stanie "robić mniej rzeczy, ale lepiej i z większym pływem, aby zapewnić spójny i silniejszy wzrost przychodów, zwiększyć produktywność oraz podnieść kulturę wydajności". 

W trzecim kwartale 2023 roku przychody Unilever spadły o 3,8 proc. rok do roku, do 15,2 mld euro, w tym przychody ze sprzedaży kosmetyków o 4,9 proc., artykułów higieny osobistej o 2,2 proc., artykułów gospodarstwa domowego o 4,1 proc., artykułów spożywczych - o 2,4 proc., a lodów - o 6,5 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu