Wydawcy magazynów przez siedem miesięcy br. zarobili cennikowo na reklamach blisko 2 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To 15,5 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-i-rzeczpospolita-zyskuja-reklamowo-w-dol-polska-i-metro-top-10 ##
Wpływy reklamowe „Twojego Stylu”, „Vivy”, „Party” i „Przyjaciółki” wzrosły w tym okresie bardziej niż całego segmentu magazynów. Pierwszy miesięcznik zwiększył przychody z reklam o 33,6 proc., do 126,9 mln zł. „Viva” zarobiła o 39,7 proc. więcej (103,6 mln zł), a „Party” - o 30, 2 proc. więcej (56 mln zł). Z kolei na reklamy w „Przyjaciółce” marketerzy wydali 46 mln zł, o 28,3 proc. więcej niż przed rokiem.
Marketerzy przeznaczyli też więcej na reklamy w kilku innych tytułach. „Tele Tydzień” zarobił dzięki reklamom 77,1 mln zł (wzrost o 9,2 proc. w skali roku), a „Wprost” - o 3,5 proc. więcej (67,7 mln zł). „Claudia” zwiększyła przychody o 7,7 proc. (do 43 mln zł), a „Polityka” - o 14,4 proc. (do 42,6 mln zł), natomiast „Flesz” - o 9,8 proc. (do 40,7 mln zł).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aflofarm-i-unilever-z-duzymi-wzrostami-wydatkow-reklamowych-mocno-w-dol-procter-gamble-top-10 ##
W dziesiątce najlepiej zarabiających na reklamach magazynów jedynie „Newsweek Polska” zanotował spadek na poziomie 14,1 proc., do 62,2 mln zł.











