Zmiana lidera na rynku gazet regionalnych. Pozycję numeru jedenstracił "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse), którego sprzedażogółem* wyniosła w grudniu u.r. 80 761 egz. (spadek o 8 proc. wstosunku do analogicznego okresu w 2007 r.) - wynika z najnowszychdanych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Na pierwsze miejsce awansowała gazeta "Gazeta Pomorska" (GazetaPomorska Media) - 81 231 egz. (rok wcześniej 86 138 egz.) a natrzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 52 975egz.
Łączna sprzedaż gazet pod marką 'Polska' (na rynku od 15.października 2007r.) wyniosła w grudniu 321 tys. egzemplarzy -najwyższą sprzedaż osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 80 761egz., a najmniejszą 'Polska Koszalin' - 552 egz. Rok temuosiemnaście tytułów wchodzących w skład projektu "Polska" miałośrednią sprzedaż na poziomie 359 tys. egz.

Wśród tytułów należących do wydawnictwa Media Regionalne największąsprzedaż odnotowała "Gazeta Pomorska".
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.











