W Polsacie i TVN nie ma decyzji o zwolnieniach, ani obniżkach pensji

Telewizja Polsat (Cyfrowy Polsat) oraz TVN Discovery Polska - w odróżnieniu od wielu firm medialnych - nie podjęły decyzji o zwolnieniach, ani obniżkach pensji dla swoich pracowników z powodu koronawirusa - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
W Polsacie i TVN nie ma decyzji o zwolnieniach, ani obniżkach pensji
Od lewej: prezes TVN Discovery Polska Piotr Korycki i prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski

Od połowy marca media zmagają się ze spowolnieniem na rynku reklamowym, a wiele firm wycofało swoje budżety w związku z cięciem kosztów. Naturalnie odbiło się to na kondycji spółek zajmujących się działalnością prasową, telewizyjną, radiową oraz internetową. Szukając oszczędności w dużej mierze decydują się one na obniżkę wynagrodzeń lub zwolnienia pracowników.

Spytaliśmy, jak sytuacja wygląda w Polsacie oraz TVN Discovery Polska: czy firmy planują zwolnienia lub cięcie pensji oraz w jakich obszarach działalności firmy te będą szukać oszczędności.

- Nie, takich decyzji u nas nie ma - stanowczo odpowiada na nasze pytania Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Telewizji Polsat.

Cyfrowy Polsat stwierdził też, że rezygnacja z emisji premierowych odcinków produkcji z wiosennej ramówki przełoży się na niższe niż planowano koszty. Grupa dodała, że Telewizja Polsat oczekuje spowolnienia na rynku reklamowym. - Jednakże z uwagi na wysoki stopień niepewności i liczne czynniki kształtujące ten rynek, w tym okres trwania ograniczeń związanych z pandemią oraz ostateczny stopień spowolnienia gospodarczego w Polsce i na rynkach globalnych, Grupa nie widzi na dzień dzisiejszy możliwości przedstawienia rzetelnego oszacowania wpływu pandemii koronawirusa COVID-19 na rynek reklamy w nadchodzących kwartałach - zaznaczono.

- Być może na palcach jednej ręki można policzyć firmy, które korzystają sprzedażowo i finansowo podczas epidemii. Musi się więc to przełożyć na rynek reklamy, który bardzo szybko odczuwa zmiany sytuacji makroekonomicznej - skomentował prezes Cyfrowego Polsatu Mirosław Błaszczyk w rozmowie z „Parkietem”. - Wszystkie firmy - jeśli zacznie się reaktywacja gospodarki, a zaczyna się o tym mówić - powoli będą wracały do życia, a więc i informowania klientów o swoich ofertach. A robi się to najłatwiej poprzez reklamę - zaznaczył.

TVN aktualnie nie planuje zwolnień, ani obniżek pensji

Podobnie kwestię ewentualnych cięć kosztów komentuje TVN Discovery Polska. Katarzyna Issat z działu komunikacji korporacyjnej podkreśla, że „aktualnie nie są planowane zwolnienia, ani obniżki wynagrodzeń.

TVN pytany przez nas, jak firma ocenia wpływ pandemii oraz wprowadzenia obostrzeń w życiu społeczno-gospodarczym odpowiada, że sytuacja epidemiologiczna wymusiła przede wszystkim wstrzymanie prac na planach zdjęciowych oraz zawieszenie realizacji programów z udziałem publiczności. - Zawieszenie produkcji oraz trudna do przewidzenia prognoza, kiedy będziemy mogli powrócić do realizacji nowych odcinków, wpłynęły na korekty ramówki. Pojawiły się problemy na rynku reklamowym: niektóre firmy zostały zmuszone do cięcia kosztów i ograniczyły budżety reklamowe - stwierdza Issat.

Zastrzega jednak, że kryzys relatywnie w mniejszym stopniu dotyka telewizję. - Na tle innych nośników reklamowych dzisiejsza przewaga ekranu telewizyjnego wynika z jego umiejscowienia w domu, czyli właśnie tu, gdzie w ostatnim czasie spędzamy większość czasu. Warto też podkreślić, że wstrzymaniu nie uległy realizowane w warunkach szczególnej ostrożności programy informacyjne, reporterskie czy śniadaniowe. Co więcej, na antenę trafia wiele produkcji wynikających z potrzeby chwili; formaty newsowo-poradnikowe, jak „Koronawirus. Raport", spoty wspierające akcję #zostanwdomu, czy lekcje dla maturzystów korki.tv – przypomina portalowi Wirtualnemedia.pl szefowa ds. korporacyjnych w biurze prasowym TVN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji