W reklamie finansowej dla konsumenta istotny zrozumiały przekaz

Czytelność przekazu zawartego w reklamach produktów finansowych ma niezależnie od wykształcenia bardzo duże znaczenie dla polskich konsumentów - wynika z badania PBS.

km
km
Udostępnij artykuł:

53 proc. badanych ocenia, że zrozumiały sposób przekazywania informacji w reklamach firm z sektora finansowego jest ważniejszy niż w przypadku reklam firm z innych sektorów. Natomiast tylko 6 proc. respondentów przyznaje, że zrozumiały przekaz w reklamach finansowych jest dla nich mniej istotny niż w reklamach produktów z innych sektorów.

42 proc. badanych przyznaje, że czytelność przekazu reklamy finansowej jest dla nich najważniejsza, ponieważ dotyczy bezpośrednio bezpieczeństwa ich pieniędzy. 36 proc. respondentów konieczność przekazywania informacji w sposób zrozumiały uzasadnia przekonaniem o trudności tematyki finansowej. Co trzeci Polak uważa natomiast, że przekazywanie informacji w sposób zrozumiały ma przede wszystkim zapobiegać wprowadzaniu klientów w błąd, np. poprzez zawyżanie zysków z lokat lub zaniżanie kosztów pożyczek i kredytów.

Poziom wykształcenia w niewielkim stopniu różnicuje odpowiedzi. Osoby z wyższym wykształceniem bardziej zwracają uwagę na zrozumiały przekaz, ponieważ może mieć on wpływ na ich finanse, a osoby z niższym wykształceniem oczekują zrozumiałego przekazu, gdyż są przekonane o skomplikowaniu tematyki finansowej.

Badanie "Barometr Providenta" zostało zrealizowane przez PBS w dniach 4-6 marca 2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"