Wakacje należały do Polsatu. Aflofarm na czele wydatków

W tegoroczne wakacje telewizję oglądaliśmy nieco dłużej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Natomiast na czele wydatków reklamowych znalazła się firma farmaceutyczna Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2015 roku statystyczny polski widz spędzał dziennie przed telewizorem 3 godziny, 50 minut i 14 sekund. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. czas ten się wydłużył o 35 sekund.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tylko-dzieci-i-mlodziez-ogladaja-coraz-mniej-telewizji-raport-za-10-lat ##

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych należało do Polsatu. Udział tego kanału względem analogicznego okresu 2014 roku zmniejszył się o 1,20 proc. i wyniósł 10,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazła się TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,52 proc. do 10,68 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do lipca i sierpnia ub.r. zmalał o 4,81 proc. do 9,90 proc.

Zaś czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,02 proc. udziału; w dół o 5,39 proc.).

Warty zauważenia jest fakt, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 39,17 proc. we wakacje 2014 roku do 38,30 proc. we wakacje 2015 roku - najniższego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,98 proc., po wzroście o 9,34 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,55 proc.; wzrost o 3,20 proc.), TV4 (3,45 proc.; do góry o 33,20 proc. - największy w top 10), TVN7 (3,21 proc.; w dół o 20,15 proc. - najbardziej w top 10), TV Puls (3,18 proc.; + 3,58 proc.) i Puls 2 (1,81 proc.; - 1,63 proc.).

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera również należała do Polsatu, którego udział w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia br. spadł o 0,41 proc. do poziomu 12,09 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 11,26 proc., po wzroście o 2,74 proc.Trzecia pozycja należała do TVP1 (7,37 proc., spadek o 9,57 proc.), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział zmalał o 9 proc. i wyniósł 6,47 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia (po awansie z miejsca ósmego) zamyka stacja TV4 z 3,85 proc. udziału, po wzroście o 44,19 proc. - największym w top 10.

Zaś najwięcej stracił kanał TVN7, który spadł z pozycji piątej na siódmą. Jego średni wynik obniżył się o 9,94 proc. do 3,26 proc.

W okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego pierwszy powakacyjny odcinek - pokazany 31 sierpnia - oglądało 5,16 mln osób.Drugie miejsce należało do „Teleexpressu”, którego emisję z 25 sierpnia śledziło średnio 3,93 mln widzów TVP1. Podium uzupełniają „Fakty” - wydanie z 25 sierpnia przyciągnęło do TVN średnio 3,68 mln widzów.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, trzy - do TVN i jedno - do Polsatu.

W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziewięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez Polsat.

 

Pierwsze miejsce wśród czołowych reklamodawców, którzy przeznaczyli największe wydatki reklamowe na telewizję, zajęła firma Aflofarm. We wakacje 2015 roku w reklamę telewizyjną zainwestowała ona 322,99 mln zł. W porównaniu do 2014 roku wynik ten zwiększył się o 63,68 proc.

Drugie miejsce należało do Procter & Gamble (87,03 mln zł; spadek o 7,91 proc.), a na podium znalazło się jeszcze P4 (57,25 mln zł; do góry o 11,05 proc.). Wszystkie dane cennikowe, bez rabatów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+